Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Rabobank pakt internetstrategie rigoureus aan

25 februari 2005 - 12:02ActueelCloud & InfrastructuurRabobank

De Rabobank maakt zich op voor 'de tweede golf' in zijn internetstrategie. Na klantgemak en kostenreductie via internetbankieren komt nu advisering, verkoop en kanaalintegratie centraal te staan. De bankkantoren worden daarop ingericht, en eind dit jaar komt er een geheel vernieuwde website.

Volgens Marc Cootjans, commercieel directeur Particulieren bij de Rabobank, is de bank klaar voor de ‘tweede golf’. Na het verzorgen van klantgemak en kostenreductie in de periode vanaf 1990, werkt de bank nu aan het vervolg daarop, waarin de aandacht verschuift naar advisering, (persoonlijke) verkoop en kanaalintegratie.

Via selfservice (geldautomaat, internet) doen klanten de eenvoudige transacties, waardoor er in de vestigingen nu meer ruimte is “voor adviesgesprekken met een hoge toegevoegde waarde”, zegt Cootjans in een interview met het blad Emerce. Hoewel het aantal kantoren wel is teruggelopen, zegt Rabobank nog steeds ‘veruit het grootste en meest fijnmazige netwerk in Nederland’ te hebben.

Kantoren worden met het oog op die volgende fase ook opnieuw ingericht, met meer de nadruk op overleg met de klant dan snel transacties via een balie afhandelen. Een groot aantal filialen biedt klanten ook buiten kantoortijd de mogelijkheid om langs te komen. En er komen nieuwe manieren om klanten ‘live’ te bedienen. Zo voert de bank momenteel een test in Zeeuws Vlaanderen met een mobiele geldautomaat in de ‘Bibliobus’. “Verder werken we ook aan in-store winkels, bijvoorbeeld bij de Albert Heijn. Onze medewerkers moeten dan op klanten afstappen. Zo’n actieve houding is nog wel even wennen, men is meer gewend aan wachten tot er klanten komen.”

Ook de site wordt aangepast aan ‘de tweede fase’. Later dit jaar komt er een volledig vernieuwde Rabobank.nl, met meer aandacht voor advisering. “De site moet ‘sneller en strakker’ worden. Doel is klanten die bepaalde producten zoeken te leiden naar een gesprek in een kantoor.”

 

Het volledige interview is te vinden op de site van Emerce.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Rabobank besteedt ‘buitenlands verkeer’ uit

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Betaalstandaard Ideal over enkele weken van start

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    NHTCC en NVB slaan handen ineen tegen high tech crime

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs