Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

ABN Amro herplaatst it’ers bij partners

17 maart 2005 - 14:18ActueelGovernance & PrivacyABN Amro
Rik Sanders
Rik Sanders

Een deel van de automatiseerders van ABN Amro kan met behoud van werk overstappen naar een select aantal it-partners. De bank tracht met deze individuele uitbestedingvariant de uitstroom van ict-medewerkers te beperken.

De stemming onder de met uitbesteding en ‘offshoring’ bedreigde 1600 automatiseerders bij ABN Amro ICT in Nederland is beneden het vriespunt gedaald. Zo’n 10 procent van het personeel (oorspronkelijk: 1800) heeft zijn heil inmiddels elders gezocht sinds de verkenningen begin vorig jaar bekend werden gemaakt.

 

Om ervoor te zorgen dat niet meer ict’ers weglopen en de continuïteit van de dienstverlening in gevaar komt, heeft de bank een vrijwillige regeling bedacht. Hierbij kunnen automatiseerders ervoor kiezen om met behoud van werk over te stappen naar een it-partner van ABN Amro. Bovendien krijgen ze een auto aangeboden (ter waarde van ongeveer 12 procent van het bruto-jaarsalaris).

De regeling is in eerste instantie bedoeld voor it-medewerkers die hun werk door ‘offshoring’ dreigen kwijt te raken. Mocht de bank binnenkort tot uitbesteding, al dan niet naar een lagelonenland, besluiten, dan gebeurt dit volgens verwachting niet via een Big Bang, maar in stukken: een geleidelijke proces dat 1,5 jaar kan duren.

Een uitgebreid artikel is te lezen in de Computable van 18 maart 2005.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    ICT-personeel ABN Amro boos over IBM-deal

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    ABN Amro geeft startsein voor nieuwe it-organisatie

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    IBM enige kandidaat voor it-infrastructuur ABN Amro

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    It’ers ABN Amro op bedrijfsbezoek bij partners

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    ING onderzoekt mogelijke uitbesteding

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    ABM Amro gaat definitief uitbesteden en offshoren

    2 reacties op “ABN Amro herplaatst it’ers bij partners”

    1. Ronald Wouterson schreef:
      19 maart 2005 om 10:37

      De bank ervaart natuurlijk pas een voorproefje van wat er gebeurt als de “offshore for sure” gedachte wordt uitgevoerd. Het kan niet anders of het wordt een vreselijke mislukking. JPMorgan is verstandiger, terwijl ze Engelstalig zijn. De problemen voor een Nederlandstalige outsourcer zijn groter. De OR van de ING heeft tenminste wel zijn werk gedaan en gesteld dat het onverantwoorde risico’s met zich mee brengt. Voor een bank is oustsourcing zoals de ABN AMRO zich dat voorstelt, not done.

      Login om te reageren
    2. Klant schreef:
      27 maart 2009 om 12:35

      @Ronald

      Wat late reactie van mij, maar inderdaad je hebt gelijk.
      Als particuliere klant vond ik de IT van de ABNAMRO bank al niks (een dun Windows schilletje over al die groezelige CRM en MainFrame systemen, printen was altijd al een moeilijke opgave en ook de medewerkers zelf zaten continue te klagen ).
      Vandaag probeerde ik een zakenrekening te openen, had ik speciaal een afspraak voor gemaakt, en toen ik arriveerde kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was vanwege een ICT storing.
      Ik bedoel maar; een core functie van de bank, het openen van een nieuwe rekening !

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs