Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

IBM geeft spammers koekje van eigen deeg

23 maart 2005 - 09:45ActueelInnovatie & TransformatieIBM
Redactie Computable/PCM
Redactie Computable/PCM

IBM pakt spammers aan met FairUCE. Deze nieuwe technologie zou volgens Big Blue effectiever tegen spam zijn, doordat het de 'domein identiteit' van een e-mailbericht analyseert.

Wanneer vermoedt wordt dat een e-mailbericht spam is, wordt het teruggestuurd naar de originele zender. Met andere woorden:  spammers worden terug gespammed.

IBM zegt dat de technologie verschil ziet tussen een nep e-mailbericht, zoals van de vele PayPal scams, en een echt e-mailbericht dat afkomstig is van een betrouwbare bron.

FairUCE staat voor 'Fair Use of Unsolicited Commercial E-mail'. De technologie is de eerste stap van IBM in de bestrijding van spam. Met deze technologie wordt ook voor het eerst de data teruggestuurd naar de spammer.

De kans dat legitieme e-mailberichten worden teruggestuurd is echter aanwezig, maar IBM is niet bang voor veel klachten omdat de e-mailberichten alleen maar worden teruggestuurd.

Meer over

E-mailmanagement

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Antispammer Blue Security gooit handdoek in de ring

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Spammers gebruiken mail-authenticatie

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    China sluit aan bij anti-spam pact

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    SURFnet biedt experimentele blacklist aan

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ‘Concurrentie is automatisch spam’

    5 reacties op “IBM geeft spammers koekje van eigen deeg”

    1. Hayco schreef:
      23 maart 2005 om 12:11

      Leuk idee. Maar op die manier wordt er wel dubbel zoveel verkeer gegenereerd op het Internet.

      Login om te reageren
    2. CT schreef:
      23 maart 2005 om 14:00

      Dat dubbele verkeer zal maar tijdelijk zijn. De spammer immers krijgt te maken met vollopende servers. Die vallen dan vanzelf uit… 🙂

      Login om te reageren
    3. bert i'nt mos schreef:
      23 maart 2005 om 15:38

      als je een systeem door zijn knieen wil krijgen zul je het ten overvloede moeten voeden met wat het verstuurd. Dus op zich een goed idee maar ik zou de mailtjes opslaan om in een batch de handel terug te sturen, dan krijgen de originele verzenders ECHT een koekje van eigen deeg: DOS

      Login om te reageren
    4. Succeed schreef:
      24 maart 2005 om 09:21

      Hayco,
      Een VROS auto van de politie moet ook hard rijden om een hardrijder te kunnen pakken, dat is dus een dubbele belasting op het millieu, het gaat er echter om dat de wet te hard rijden verbiedt.
      Dus is het een investering met de hoop een doel, minder hardrijders en dus eveneens minder millieu belasting, te bereiken.

      In dit geval is de investering een hogere netwerk belasting met de hoop het doel, minder spam en dus eveneens minder netwerk belating, te bereiken.

      Gr. Succeed, een notoire hardrijder, maar geen spammer 😉

      Login om te reageren
    5. Dick Hazeleger schreef:
      25 maart 2005 om 18:44

      Leuk die vergelijking met die politie auto… maar die rijdt dan WEL achter een echte hardrijder aan… en niet achter een “mogelijke hardrijder” 🙂

      Dan dit: Ik heb op mijn domein een zgn. SPF-record aangemaakt, dat zou – theoretisch – spammen onder mijn domein moeten verhinderen… heb dat ook weer uitgeprobeerd met verschillende andere domeinen (via een andere mail server), tot nu toe heb ik nog niet veel van een goed functioneren daarvan gemerkt! Jammer, het zou zo mooi zijn als het werkte…

      En tenslotte dit: Wel ja, waarom niet… het Internet ìs al zo traag, kan nog wel iets trager (zal KPN leuk vinden, verkopen ze tenminste weer wat van die snellere DSL lijnen); ik zit zelf op DSL, maar bij tijd en wijle zou ik denken dat ik weer via mijn 56K6je zit te werken!

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs