Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

ICT-afdeling scoort redelijk bij eindgebruikers

06 oktober 2005 - 22:00AchtergrondInnovatie & Transformatie
Kim Loohuis
Kim Loohuis

Eindgebruikers binnen het midden- en kleinbedrijf waarderen hun ict-afdeling gemiddeld met een mooi cijfer: een 6,9. De waardering voor informatieverstrekking bleef nog wat achter.

Verbetering
De hoogste score die werd gegeven was een 7,8 (voor de klantvriendelijkheid van de medewerkers bij ondersteuning op locatie) en het laagste cijfer kwam uit op een 5,9 (voor tijdige en adequate informatieverstrekking over nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen op it-gebied). Het verschil in tevredenheid tussen deze scores wordt verduidelijkt door het percentage eindgebruikers dat een verbeterpotentieel ziet. Bij de hoogste waardering ziet 23 procent van de eindgebruikers mogelijkheden voor verbetering en bij de laagste score is dat 75 procent. De gemiddelde waardering van 6,9 betekent dat 49 procent van de eindgebruikers een verbeterpotentieel ziet.
Medewerkers zijn redelijk tevreden over de ondersteuning die de ict-afdeling hen geeft. Gemiddeld waarderen zij de dienstverlening met een 6,9. Dat blijkt uit onderzoek van Integron, dat een benchmarkonderzoek hield onder twintig middelgrote en grote bedrijven in de sectoren handel en industrie en (semi)overheid.

Klantvriendelijk

Het onderzoek belicht drie speerpunten: prestaties van de helpdesk, ondersteuning op locatie en informatieverstrekking. De gemiddelde tevredenheid van eindgebruikers met de helpdesk ligt op 7,0. Op de onderliggende meetaspecten scoorde de klantvriendelijkheid van de medewerkers met een 7,7 het hoogst en de snelle doorlooptijd van een wijzigingsverzoek met een 6,5 het laagst.
De ondersteuning op locatie scoorde gemiddeld het hoogste van alle onderzochte aspecten met een gemiddelde van 7,4. Ook hier waren eindgebruikers weer zeer te spreken over de klantvriendelijkheid van de medewerkers (7,8, de hoogste score van het onderzoek).
De tevredenheid omtrent informatieverstrekking uit zich in een rapportcijfer van gemiddeld 6,3. De uitschieter daar is over storing en onderhoud tijdig en adequaat geïnformeerd worden. Eindgebruikers gaven daar een 7,1 voor.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    KPN Datacenter, 1 A. Hofmanweg, Haarlem
    Innovatie & Transformatie

    KPN investeert tot 2030 vijf miljard in digitale infrastructuur

    Overheid

    Den Haag lanceert ‘I-Visie 2035’: digitale dienstverlening in dienst van inwoner

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Innovatie & Transformatie

    Overheid investeert fors in digitale transformatie

    Bluesky X
    Data & AI

    Kort: Mobiel netwerk VodafoneZiggo vernieuwd, dislikes voor Bluesky (en meer)

    veiligheid ai onderwijs
    Onderwijs

    Tech als kans, veiligheid als voorwaarde in onderwijs

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs