Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘AOL niets te vrezen van Microsoft/Yahoo-deal’

13 oktober 2005 - 08:38ActueelInnovatie & TransformatieMicrosoftYahoo
Kim Loohuis
Kim Loohuis

America Online heeft niets te vrezen van de samenwerking die Microsoft en Yahoo zijn aangegaan op het gebied van hun instant messaging systemen.

Dat zegt John Delaney van analistenbureau Ovum. “Mensen willen communiceren met andere mensen, niet met merken van IM-systemen. Als een vriend AOL gebruikt en je wilt met hem communiceren, zul je ook AOL moeten gebruiken. Daar zal de overeenkomst tussen Microsoft en Yahoo niets aan veranderen.” Gebruikers van de IM-systemen hebben al aangegeven ook graag interoperabiliteit te willen met AOL, maar er zijn nog geen concrete plannen daartoe bekend. “Daarbij is het goed op te merken dat de strategie van AOL in het verleden met tegenzin tegen operabiliteit aankeek”, aldus Delaney.

 

Microsoft en Yahoo claimen tezamen een gebruikersgroep van 275 miljoen mensen wereldwijd te hebben. De betatesten beginnen later dit jaar en in het tweede kwartaal van 2006 moet de kruisbestuiving van de IM-systemen een feit zijn.

 

De grootste reden voor de samenwerking ligt volgens Delaney in het feit dat beide bedrijven zich willen wapenen tegen het succes van Google. Zowel MSN als Yahoo hebben een grotere gebruikersbasis voor internetcommunicatiediensten: instant messaging en e-mail. Google is relatief nieuw, maar heeft al laten zien agressief te willen groeien op dit vlak. Daarnaast is het voor internetportalen belangrijk om zichzelf aantrekkelijk te maken voor adverteerders. Hoe groter de gebruikersgroep, hoe aantrekkelijker voor de adverteerder. 

 

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Microsoft en Yahoo wellicht samen in instant messaging

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Yahoo! flirt met AOL en dwarsboomt Microsoft

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft biedt 45 miljard dollar voor Yahoo!

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google wil belang in America Online kopen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    AOL overweegt schrappen Google voor ad-deal Microsoft

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Steeds meer wormen voor instant messaging

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs