Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft komt met nieuwe Internet-strategie

01 november 2005 - 12:18ActueelCloud & InfrastructuurGoogleMicrosoftWall Street JournalYahoo
Redactie Computable/Emerce
Redactie Computable/Emerce

Microsoft zal vandaag naar buiten treden met een nieuwe internetstrategie. De Amerikaanse softwaregigant zal volgens The Wall Street Journal onder meer vertellen over haar plannen om Windows en Office verder te integreren met internet.

Bill Gates en Chief Technology Officer (CTO) Ray Ozzie zullen tijdens een briefing in San Francisco vertellen hoe Microsoft de strijd aan zal gaan met concurrenten als Google en Yahoo. De topmannen zullen naar verwachting onder meer ingaan op het businessmodel van Microsoft, de manier waarop het bedrijf geld verdient.
“Microsoft komt wellicht met een versie van Office die ze beschikbaar stelt via internet zonder dat gebruikers daarvoor moeten betalen. Wel plaatst Microsoft dan advertenties in de vertrouwde Office-omgeving,” aldus analist Rich Sherlund van Goldman Sachs in The Wall Street Journal.

Microsoft wil haar software verder integreren met internet. De merken MSN en Windows zullen daartoe steeds meer onder één ‘Microsoftparaplu’ worden gepresenteerd. Een leidende rol is daarbij weggelegd voor CTO Ray Ozzie, die sinds zes maanden bij Microsoft werkt, na een overname door Microsoft van zijn sofwarebedrijf Groove Networks.

MSN behoort vooralsnog tot de minst succesvolle activiteiten van Microsoft. Vorige week maakte de onderneming van Gates bekend dat de totale omzet in het eerste fiscale kwartaal van 2006 met zes procent was gestegen vergeleken met een jaar eerder. Van 9,19 miljard naar 9,94 miljard dollar. De inkomsten van de MSN-tak staken daar schril tegen af. Die daalden van 588 naar 564 miljoen dollar.

Volgens Goldman Sachs is de omzet van MSN voor 75 procent opgebouwd uit advertentie-inkomsten. De afgelopen jaren stegen die inkomsten telkens met zo’n 20 procent. Maar het laatste kwartaal daalden de advertentie-inkomsten met 4 procent. Tegelijkertijd lieten Google en Yahoo juist sterke groeicijfers zien.
Met de lancering van Adcenter, dat zoekresultaten en advertenties beter aan elkaar moet koppelen, hoopt MSN weer op een stijging van de advertentie-inkomsten. Het product bestaat nu in enkele landen en wordt getest in de Verenigde Staten.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Microsoft brengt versie 2.0 van .Net Framework

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ‘AOL niets te vrezen van Microsoft/Yahoo-deal’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Microsoft en Yahoo wellicht samen in instant messaging

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft en Time Warner hervatten gesprekken

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Microsoft reorganiseert, Allchin vertrekt

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft begeeft zich op telecomterrein

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs