Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Intel onthult nieuwe merkidentiteit

04 januari 2006 - 09:523 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyIntel
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Intel komt met een nieuwe merkidentiteit die volgens eigen zeggen beter aansluit bij wat het bedrijf doet. Voor de toekomst richt Intel zich daarom meer op de vier marktsegmenten mobiliteit, het digitale huis, het bedrijfsleven en gezondheid.

Sinds de ontwikkeling van het mobiele technologieplatform Centrino is Intels benadering van de markt aanzienlijk veranderd. Het bedrijf heeft zich vorig jaar rond het platform gereorganiseerd en richt zich nu op vier marktsegmenten: mobiliteit, het digitale huis, het bedrijfsleven en gezondheid. Verder heeft Intel een nieuw platform voor het digitale huis aangekondigd, dat begin dit jaar verkrijgbaar zal zijn: Intel Viiv-technologie.

De lancering van Intel Viiv is het begin van een nieuwe merkstrategie, die meer eenheid moet brengen in de producten en platforms van Intel en het merkimago moet verhelderen. Hiermee wil Intel de communicatie met de consument verbeteren. Het merksysteem behelst ondermeer logo's voor Viiv en Centrino en een nieuw logo voor de processors, chipsets, moederborden en andere Intel-technologieën. Elk productlogo bevat ook het Intel-logo.

‘Intel is één van de meest waardevolle merken ter wereld, en naarmate het bedrijf groeit, willen we ook het beeldmerk laten evolueren,’ zegt Eric Kim, senior vice president en general manager van de Sales & Marketing Group. ‘Deze evolutie zal de erkenning van onze bijdragen ten goede komen, een sterkere emotionele band met ons publiek bewerkstelligen en onze positie op de markt verstevigen.’

De nieuwe merkidentiteit houdt ondermeer in dat het herkenbare Intel Inside logo uit 1991 verandert, evenals het originele 'dropped-e' logo. Dit logo werd 37 jaar geleden ontworpen door Silicon Valley-pioniers Robert Noyce en Gordon Moore toen ze hun nieuwe bedrijf voor geïntegreerde elektronica (integrated electronics) begonnen. Het nieuwe Intel-logo brengt het wezen van de krachtige oude logo's samen en bouwt daarmee voort op Intels rijke erfgoed, maar laat tegelijkertijd de nieuwe richting van het bedrijf zien. Er is ook een nieuwe slogan: 'Intel. Leap ahead.' In het Nederlands: maak een sprong voorwaarts. De slogan doet het publiek een unieke belofte: het maakt duidelijk wat Intels drijfveren zijn en wat Intel allemaal mogelijk maakt.

‘"Intel. Leap ahead." Die paar woorden drukken uit wie we zijn en wat we doen,’ zegt Kim. ‘Dit is een deel van ons erfgoed. Onze missie is altijd geweest: de volgende sprong voorwaarts vinden en die vervolgens invulling geven. Of het nu gaat om technologie, educatie, sociale verantwoordelijkheid of productie: we willen voortdurend de status quo uitdagen. Technologie van Intel moet het leven van iedereen beter, rijker en comfortabeler maken.’

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Zo krijgt de overheid meer grip op clouddiensten

    OpinieOverheid

    De rechtszaak van een eeuw

    AchtergrondData & AI

    Ai met voorbedachten rade

    Rusland, hacker
    ActueelSecurity & Awareness

    AIVD deelt technische details van grote politiehack

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    ‘Echte oplossingen om dagelijks te geb...

    IFS Connect, het jaarlijkse event van bedrijfssoftwareleverancier IFS, draait dit jaar volledig om Industrial AI. Het bedrijf ontvangt zijn gasten...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs