Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

SAP komt met on-demand CRM

10 februari 2006 - 23:00AchtergrondData & AI
Rian van Heur
Rian van Heur

Enkele dagen na de afsluiting van Oracles overname van Siebel en het op zwart gaan van Salesforce komt leverancier van zakelijke software SAP met een on-demand crm-systeem.

SAP brengt een on-demand crm-systeem (customer relationship management) op de markt. Gebruikers van de SAP crm on-demand solution kunnen hun klantgegevens op iedere plek oproepen. Volgens directeur Nederland Bart Hogendoorn is het concept van de on-demand oplossing hetzelfde als het concept van andere partijen, maar verschilt het systeem vooral op het gebied van functionaliteit en betrouwbaarheid. “Ons systeem concentreert zich vooral op de gebruiksvriendelijkheid, de schaalbaarheid, de functionaliteit, de betrouwbaarheid en de migratiemogelijkheden van het systeem”. SAP hoopt met de on-demand oplossing vooral nieuwe bedrijven aan te trekken. “Wij zien vooral groeimogelijkheden voor de onderkant van de markt, de wat kleinere bedrijven”.

Migratiemogelijkheden

Volgens Hogendoorn zijn vooral de migratiemogelijkheden voor deze kleine bedrijven belangrijk. “Als een bedrijf groeit en een systeem met meer specifieke wensen en eisen wil, kan het makkelijk overschakelen naar een ‘on-premises’-oplossing. De architectuur blijft namelijk hetzelfde. Een andere groep gebruikers bestaat uit business units bij bestaande klanten die zoeken naar een laagdrempelig en snel te implementeren crm-oplossing die past in de bestaande architectuur.”

De timing van SAP om het on-demand crm in de markt te zetten is goed. Leverancier van on-demand crm Salesforce ging de afgelopen zes weken drie keer op zwart (lees hier meer over op pagina 15) en Oracle rondde afgelopen week haar overname van Siebel af. “We hebben daar met de timing niet bewust op gemikt”, zegt Hogendoorn.

De crm on-demand oplossing is momenteel alleen beschikbaar in het Engels en Duits, maar volgens Hogendoorn komt er ook een Nederlandse versie. Inmiddels is de SAP Sales on-demand solution beschikbaar. De on-demand systemen voor marketing en service volgen later.

Meer over

Business IntelligenceSalesforceSoftwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    SAP laat partner add-ons maken voor CRM

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs