Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IDC: Enterprise Document Presentment groeit fors

06 maart 2006 - 10:113 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyIDCStreamServe
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Volgens een IDC-whitepaper, geschreven in opdracht van StreamServe, zal de markt van Enterprise Document Presentment-oplossingen (EDP) snel voet aan de grond krijgen.

De dynamische enterprise publishing markt, waarvan EDP deel uitmaakt, zal jaarlijks een groei doormaken van 27 procent en vertegenwoordigt in 2009 naar verwachting een waarde van ruim 1 miljard dollar aan software. EDP-systemen zorgen voor gepersonaliseerde en interactieve documenten als brieven, facturen, polissen en rekeningafschriften en stellen deze via alle mogelijke distributiekanalen beschikbaar, zonder bedrijfsinformatiesystemen aan te hoeven passen. IDC baseert deze prognose op de ontwikkeling dat klanten steeds hogere kwaliteitseisen stellen aan documenten van hun leveranciers en de voorkeur geven aan duidelijke, fraai opgemaakte informatie op maat boven de vaak onduidelijke generieke documenten die in hoge volumes zijn geproduceerd.

Max Marinissen, general manager van StreamServe Benelux: ‘Wij zijn al jaren actief op het gebied van Enterprise Document Presentment en zien met name bij financiële instellingen, productie-, telecommunicatie-, utiliteitsbedrijven en bedrijven in de retail- en distributiebranche de markt een enorme vlucht nemen. Het is juist voor hen van belang om met klanten, leveranciers, partners en medewerkers een persoonlijker contact te hebben. Met een bedrijf dat slecht en onpersoonlijk communiceert is er immers weinig loyaliteit. De ROI van een EDP-oplossing maakt de keuze hiervoor veelal een ‘no-brainer’.’

Hoe groter een bedrijf wordt, hoe moeilijker het is persoonlijk klantcontact te onderhouden, aldus IDC. Terwijl persoonlijk contact juist een voorwaarde is voor klantbehoud en -tevredenheid. De meeste bedrijven zijn erin geslaagd data in ERP-, CRM- en financiële systemen op te slaan, maar de presentatie van de gegevens in documenten aan klanten is duidelijk een blinde hoek. Dit terwijl massageproduceerde documenten als brieven, facturen en rekeningoverzichten vaak de enige contactmomenten zijn met klanten.

Het vervaardigen van interne rapportages uit bedrijfsinformatiesystemen is veelal geregeld. Maar de manier waarop de data wordt gepresenteerd aan klanten krijgt nauwelijks de aandacht die het verdient. Dit terwijl het omzetten van bedrijfscorrespondentie in een effectief marketinginstrument om upsell, cross-sell en merkbekendheid op te bouwen talrijke kansen biedt voor ieder bedrijf om kosteneffectief de relatie met klanten te versterken, verkopen uit te bouwen en de concurrentiepositie te verstevigen. Het lijkt echter niet eenvoudig grote hoeveelheden gegevens afkomstig uit de interne systemen voor tienduizenden of miljoenen klanten te personaliseren en ook consistent conform huisstijl op te maken. Bedrijven hebben te maken met meerdere back-end systemen, vele verschillende documenten, meerdere merken, meerdere talen en ook nog eens meerdere distributiekanalen als webpagina, SMS, PDA, PDF, HTML e-mail, post en fax.

Het vervangen van de bestaande IT-infrastructuur om de output te verbeteren, is voor bedrijven geen optie. IDC concludeert dat een EDP-oplossing gegevens en content in omgevingen met hoogvolume documentprocessen uit bestaande systemen moet kunnen integreren. Zo kan informatie toch worden afgestemd op de beschikbare kennis over klanten en hun persoonlijke wensen, consistent volgens huisstijl worden opgemaakt en op maat worden aangeboden. Zakelijke documenten worden door EDP-oplossingen relevanter en waardevoller. De flexibiliteit en de betere controle over klantcommunicatie zorgen ervoor dat bedrijven efficiënter kunnen werken, de klanttevredenheid en de verkopen kunnen verhogen en de kosten voor klantondersteuning verlagen. Om bovenstaande redenen voorziet IDC een sterke groei van de Enterprise Document Presentment markt van jaarlijks 27 procent.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    JenV onderzoekt modernisering gegevensbeschermingswetgeving

    GPUGate cyberaanval
    Governance & Privacy

    Chatcontrol EU voorlopig ‘on hold’

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Hoe soeverein moet de NDS zijn?

    Data & AI

    Surf: gebruik Copilot kan, maar wees voorzichtig

    Overheid

    Grote kwetsbaarheid Rijk bij uitval ict-dienstverlening

    Ransomware data opslag
    Security & Awareness

    Ransomware in de zorg, hoe gaat Eurofins om met Nederlandse data?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs