Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN selecteert TietoEnator voor beheer contact center applicaties

20 juni 2006 - 13:01ActueelGovernance & PrivacyKPNTieto

KPN heeft een contract gesloten met TietoEnator voor het beheer van diverse contact center applicaties in 2006. Met dit contract wordt de samenwerking tussen beide partijen op dit gebied geformaliseerd. Onder de nieuwe overeenkomst verzorgt TietoEnator ook de ondersteuning van de Epiphany-applicaties bij KPN. De overeenkomst omvat diensten op verschillende niveaus uit het TE Flexibel Beheermodel; naast technisch applicatiebeheer is nu ook functioneel beheer in de dienstverlening opgenomen.

Dankzij de flexibiliteit van het beheercontract kan KPN precies die onderdelen kiezen die belangrijk zijn voor de onderneming, zoals 24-uurs support. Pieter van der Linde, Manager bij IT Operations van KPN, zegt: “De call centers van KPN moeten kunnen rekenen op een betrouwbaar CRM-systeem. In de afgelopen jaren hebben we kunnen ervaren wat TietoEnator te bieden heeft op het gebied van incident management en applicatiebeheer. TietoEnator kent onze applicaties door en door. We kiezen nu voor een vast contract met zowel correctieve, adaptieve als preventieve diensten – zo zijn we altijd verzekerd van de juiste support."

TietoEnator beheert de volledige outboundprocessen van KPN en beheert daarnaast de software in de in- en outboundprocessen, waaronder de Epiphany-applicaties. Deze applicaties stellen de agents in het contact center in staat om aanbiedingen te doen die specifiek op de betreffende klant zijn gericht. Voor deze applicaties verzorgt TietoEnator het operationele campagne beheer en de aanpassingen aan de technische omgeving.

Ramon Bakker, Service Account Manager van de Customer Care afdeling van TietoEnator, zegt: “Beide partijen zijn enthousiast over de samenwerking. KPN zocht een contract dat aansluit bij hun service levels. Om deze service levels te halen, is flexibele ondersteuning een must. Flexibiliteit is het algemene principe waarop contracten hier worden gebaseerd; dit is voor KPN dan ook een belangrijke reden geweest om voor TietoEnator te kiezen. Daarnaast wordt de kwaliteit voor KPN natuurlijk gegarandeerd door de jarenlange specialistische ervaring van TietoEnator op het gebied van klantcontact technologie."

Binnen het contract bestaat er veel ruimte om de dienstverlening verder uit te breiden. Op dit moment is TietoEnator betrokken bij de opstart van diverse vernieuwende projecten van KPN. Uit deze projecten volgen voor TietoEnator mogelijk nieuwe beheer- en ontwikkelingstaken.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Zo krijgt de overheid meer grip op clouddiensten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs