Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

LANDesk Software lanceert LANDesk Service Desk

20 juli 2006 - 08:23ActueelGovernance & PrivacyLandesk

LANDesk Software, leverancier van geïntegreerde oplossingen voor desktop-, security- en procesmanagement, introduceert LANDesk® Service Desk. Deze oplossing stelt organisaties in staat de ondersteuning van en service aan medewerkers en klanten te verbeteren op basis van standaardisatie en automatisering. LANDesk Service Desk voldoet aan ITIL-eisen (IT Infrastructure Library) en komt voort uit de licentie- en ontwikkelovereenkomst met Touchpaper, een Britse leverancier van IT Business Management-oplossingen.

Door de naadloze integratie van LANDesk Service Desk met LANDesk® Management Suite, LANDesk® Security Suite en LANDesk® Process Manager ontstaat een zeer complete end-to-end oplossing voor klantondersteuning. De integratiemogelijkheden ondersteunen een IT-afdeling bij het beheer van veranderingen en incidenten, en zorgen voor maximale benutting van IT Service Management.

LANDesk Service Desk combineert procesgedreven call management, rolgebaseerde privilegesets en automatische acties, toewijzing, serviceniveaus en -opvolging. De oplossing is in te zetten voor klantenservice- en informatiediensten. Op basis van een intelligente interface zijn incidenten effectief op te lossen. Daarnaast zijn serviceniveaus automatisch te monitoren tijdens de incidentcyclus. Door directe toegang tot real-time informatie zijn nauwkeurige updates beschikbaar, terwijl statistische rapportages inzicht bieden in de effectiviteit van de serviceverlening.

LANDesk Service Desk is bij uitstek geschikt voor bedrijven met een klantenserviceafdeling die op basis van best practices wil voldoen aan branchespecifieke of overheidsregels, zoals Six Sigma, SOX en HIPAA. De oplossing voldoet aan ITIL-eisen en omvat alle aspecten van IT Business Management – IT Service Management, Customer Service Solutions en Network en Systems Management. IT-afdelingen kunnen met LANDesk Service Desk de klantenservice effectief beheren en voldoen aan SLA's.

"Deze servicedeskoplossing integreert naadloos met onze bestaande systeem- en beveiligingsbeheerproducten. Dit resulteert in een allesomvattende aanpak van systeembeheer en zorgt voor tijdige respons op incidenten", zegt Dave Taylor, Vice-President Worldwide Marketing van LANDesk. "LANDesk Service Desk onderstreept onze strategie om IT-afdelingen te ondersteunen bij de automatisering van bedrijfsprocessen. Zo kunnen zij de efficiëntie in de gehele organisatie vergroten en het uiterste halen uit technologie."

"LANDesk breidt zijn portfolio voor IT-servicebeheer verder uit met deze op Touchpaper gebaseerde oplossing. Hiermee profiteren LANDesk-klanten van out-of-the-box functionaliteit. De oplossing is te integreren met LANDesk-oplossingen en biedt voldoende flexibiliteit voor toepassingen op en integratie met producten van derden", zegt Graham Ridgway, CEO van Touchpaper.

LANDesk Service Desk is vanaf augustus 2006 verkrijgbaar via LANDesk Expert Solution Providers (ESP's).

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Ook Zwitserland wil soevereine cloud

    Cloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Alarm

    Governance & Privacy

    Logius: DigiD is en blijft Nederlands

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Navo in zee met Google, 1 miljard voor TCS (en meer)

    omnibusvoorstel privacy
    Governance & Privacy

    AP: gevolgen Omnibusvoorstel niet goed onderzocht door EC

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs