Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

LANDesk Software lanceert LANDesk Service Desk

20 juli 2006 - 08:23ActueelGovernance & PrivacyLandesk

LANDesk Software, leverancier van geïntegreerde oplossingen voor desktop-, security- en procesmanagement, introduceert LANDesk® Service Desk. Deze oplossing stelt organisaties in staat de ondersteuning van en service aan medewerkers en klanten te verbeteren op basis van standaardisatie en automatisering. LANDesk Service Desk voldoet aan ITIL-eisen (IT Infrastructure Library) en komt voort uit de licentie- en ontwikkelovereenkomst met Touchpaper, een Britse leverancier van IT Business Management-oplossingen.

Door de naadloze integratie van LANDesk Service Desk met LANDesk® Management Suite, LANDesk® Security Suite en LANDesk® Process Manager ontstaat een zeer complete end-to-end oplossing voor klantondersteuning. De integratiemogelijkheden ondersteunen een IT-afdeling bij het beheer van veranderingen en incidenten, en zorgen voor maximale benutting van IT Service Management.

LANDesk Service Desk combineert procesgedreven call management, rolgebaseerde privilegesets en automatische acties, toewijzing, serviceniveaus en -opvolging. De oplossing is in te zetten voor klantenservice- en informatiediensten. Op basis van een intelligente interface zijn incidenten effectief op te lossen. Daarnaast zijn serviceniveaus automatisch te monitoren tijdens de incidentcyclus. Door directe toegang tot real-time informatie zijn nauwkeurige updates beschikbaar, terwijl statistische rapportages inzicht bieden in de effectiviteit van de serviceverlening.

LANDesk Service Desk is bij uitstek geschikt voor bedrijven met een klantenserviceafdeling die op basis van best practices wil voldoen aan branchespecifieke of overheidsregels, zoals Six Sigma, SOX en HIPAA. De oplossing voldoet aan ITIL-eisen en omvat alle aspecten van IT Business Management – IT Service Management, Customer Service Solutions en Network en Systems Management. IT-afdelingen kunnen met LANDesk Service Desk de klantenservice effectief beheren en voldoen aan SLA's.

"Deze servicedeskoplossing integreert naadloos met onze bestaande systeem- en beveiligingsbeheerproducten. Dit resulteert in een allesomvattende aanpak van systeembeheer en zorgt voor tijdige respons op incidenten", zegt Dave Taylor, Vice-President Worldwide Marketing van LANDesk. "LANDesk Service Desk onderstreept onze strategie om IT-afdelingen te ondersteunen bij de automatisering van bedrijfsprocessen. Zo kunnen zij de efficiëntie in de gehele organisatie vergroten en het uiterste halen uit technologie."

"LANDesk breidt zijn portfolio voor IT-servicebeheer verder uit met deze op Touchpaper gebaseerde oplossing. Hiermee profiteren LANDesk-klanten van out-of-the-box functionaliteit. De oplossing is te integreren met LANDesk-oplossingen en biedt voldoende flexibiliteit voor toepassingen op en integratie met producten van derden", zegt Graham Ridgway, CEO van Touchpaper.

LANDesk Service Desk is vanaf augustus 2006 verkrijgbaar via LANDesk Expert Solution Providers (ESP's).

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Surf: gebruik Copilot kan, maar wees voorzichtig

    ActueelOverheid

    Grote kwetsbaarheid Rijk bij uitval ict-dienstverlening

    Ransomware data opslag
    AchtergrondSecurity & Awareness

    Ransomware in de zorg, hoe gaat Eurofins om met Nederlandse data?

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    ChannelGovernance & Privacy

    Spoelstra Spreekt: Even niet

    ai
    ActueelData & AI

    Kort: Adviesraad voor NDS, contractbreuk VMware, ook Cloudflare gehackt (en meer)

    Google Big Tech
    ActueelGovernance & Privacy

    Google hoeft Chrome niet te verkopen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs