Freecom heeft intern de organisatie enigszins aangepast door de onderdelen b2b en retail samen te voegen. Jan-Willem Meinesz, voormalig manager business team North Europe bij Freecom, is naast b2b ook verantwoordelijk geworden voor het retail-segment in Noord-Europa. Zijn functie is dan ook opgewaardeerd tot manager North Europe.
Vorig jaar zette Freecom al een organisatiewijziging in door van een landenbenadering over te gaan naar een teamstructuur. Hierbij maakte Freecom onderscheid tussen het b2b- en retail-segment, maar doordat de van oorsprong storage-leverancier voor beide segmenten veelal met dezelfde partijen om tafel zat, zijn deze gebieden dus intern samengevoegd. “Het is lastig om met dezelfde partijen te onderhandelen met steeds een andere pet op”, meent Jan-Willem Meinesz, de nieuwe manager voor Noord-Europa. “Intern hebben we dus op managementniveau business-to-business en retail samengevoegd, maar verlangen deze samenvoeging niet van ons kanaal. Voor onze resellers is het van belang om juist wél retail en b2b afzonderlijk te bedienen, doordat hun klant, de eindgebruiker, zich heel anders gedraagt.”