Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Snappen wij elkaar?

16 oktober 2006 - 08:43OpinieData & AI
Eva Dohle
Eva Dohle

Als ik spreek met (oud)collega’s uit de IT dan gaat het veelal over nieuwe tools met nieuwe functionaliteit, gadgets etc. Oneindige mogelijkheden voor de gebruikers. Ze kunnen het helemaal instellen zoals ze dat zelf graag willen. Met 1 druk op verschillende toetsen, komt alles eruit. Gebruikers kunnen zelf de meest mooie queries maken, voor hun eigen analyses etc. Veel it-ers zijn handig met pc’s en schrikken niet van allerlei toetsen combinaties.

 

Sinds een jaar werk ik niet meer in de IT. De afdeling waarvoor ik werk houd zich bezig met verkoop en productontwikkeling. Zitten zij te wachten op dit soort functionaliteit?

Nee, ik heb nu een heel ander beeld. Zij willen zich voornamelijk bezig houden met verkopen. Offertes voor klanten en gesprekken voorbereiden, dat heeft hun aandacht. Het invoeren van het verkoop proces in een systeem is bijzaak. Natuurlijk zijn ze wel geïnteresseerd in mooie IT systemen, maar het moet simpel zijn en niet te ingewikkeld. Het mag zeker niet te veel tijd kosten. Niet te veel knoppen graag. Voor een enkeling is een usb-stick al een hele nieuwe gadget.

Informatie over verkopen dient simpel en eenvoudig te zijn. KISS (keep it simple and stupid) slaat niet alleen op de overzichten maar ook op de manier waarop ze dit krijgen.

Ook managers zitten niet hele dagen achter hun pc, worstelend door bergen data. 1 A4tje maar dan wel met de analyse erbij is meer dan voldoende.

 

Ik vraag me nu af snappen wij elkaar? Of staat er een muur tussen de IT en de business?

 

Wat zou het mooi zijn om hier een onderzoek naar te doen. Welke functionaliteit wordt gebruikt in BI tools door de IT en welke door de business?

Zou de toekomst zijn, hoe minder knoppen en functionaliteit in een tool, hoe makkelijker te bedienen, hoe gebruiksvriendelijker? Wie weet…

 

 

Eva Dohle

Meer over

Business Intelligence

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging van AI in de praktijk

    AI is hot, maar de praktijk binnen grote organisaties blijkt weerbarstig. Stop met brandjes blussen; zo schaal en beveilig je met succes.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Eén reactie op “Snappen wij elkaar?”

    1. Henk Nobbe schreef:
      18 oktober 2006 om 09:03

      Mooie statement, Ik zit trouwens zelf in de verkoop van software en kan dit volledig beamen. Er is een duidelijke miscommunicatie tussen IT’ers en niet IT’ers.Daar is overigens wel een psychologische verklaring voor, maar dat is een andere discussie.Eigenlijk zouden er bij grootte ICT projecten psychologen en ergonomen betrokken moeten worden om de software op werkvloer niveau geïntegreerd te krijgen in het werk proces.Maar ook bij kleinere projecten binnen een bedrijf is een dergelijke werkwijze niet slecht.Het zal in ieder geval de communicatie verduidelijken.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    ChannelOverheid

    Spoelstra Spreekt: Van het kastje

    inhaalrace behind the curve
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: Euro-tech steunt DSA, ciso’s behind the curve, massaclaim labhack loopt in miljoenen (en meer)

    Copilot
    ActueelSecurity & Awareness

    Microsoft Copilot liet geheime toegang tot bedrijfsdata toe 

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    ai employee ai-werknemer
    ActueelData & AI

    Kort: Overheid start NEN 7510-onderzoek naar labhack, ai neemt banen over en is grootste internetgebruiker (en meer)

    Joost Smit
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Op deze vier paarden zet Google Cloud in

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs