Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Het netwerk managen

11 januari 2007 - 13:46ActueelGovernance & PrivacyColt
Redactie Computable
Redactie Computable

Iedereen heeft het over ‘managed services’. Maar je wilt services toch altijd beheren en beheersen of wordt hier iets anders mee bedoeld? Volgens mij moeten we het niet hebben over het managen van de services, maar over het toevoegen van waarde. We moeten het hebben over dat je voor de klant en ook de klant-van-de-klant de toegevoegde waarde inzichtelijk, tastbaar, maakt.

In telecom zien wij vandaag de dag twee megatrends. Allereerst overal-en-altijd bereikbaar zijn. Dat is een toegevoegde waarde die mensen snappen en die professionals willen. Liefst via één telefoonnummer overal bereikbaar zijn en gekoppeld aan dat nummer diverse functies zoals ‘call-back', ‘voice-mail' en een goed telefoonboek. Om dat te kunnen moet je inderdaad ‘services managen', maar het gaat hier uit eindelijk om de functionaliteiten die de gebruiker ervaart.

De tweede trend is het toevoegen van diensten aan het netwerk voor data. De actieve ‘kantoorwerker' verwacht vandaag de dag niet alleen een goede, krachtige dataverbinding en behoorlijk wat meer dan een 2 MB mailbox. Nee, om echt alles uit een netwerk te halen wat er in zit is het belangrijk dat automatisch de ‘back-up' wordt geregeld. Dat er 24/7 beheer is op dat netwerk, extern. Dat de ‘storage' buiten de deur kan worden geregeld en kan worden ontsloten vanuit meerdere locaties. En vergeet niet de ‘security'. Van de beheerder – de manager zo u wilt – van een netwerk wordt verwacht dat de veiligheid wordt gegarandeerd. Want die kantoorwerkers verwachten dat ze probleemloos gebruik kunnen maken van hun pc of laptop via een netwerk dat meer is dan een ‘stukje koperdraad'. Ze verwachten toegevoegde waarde.

Marco Quispel
Director Marketing bij COLT Telecom

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Zo krijgt de overheid meer grip op clouddiensten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs