Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Capital ID verdubbelt omzet en verdrievoudigt winst

09 februari 2007 - 09:48ActueelData & AICapital ID

Voor Capital ID, specialist op het gebied van het automatiseren van marketingprocessen, was 2006 een zeer succesvol jaar. Evenals de twee voorafgaande jaren verdubbelde het bedrijf zijn omzet.

Daarnaast werd de winst maar liefst verdrievoudigd. In 2007, wanneer Capital ID zijn vijfjarig bestaan viert, zal de groei naar verwachting nog harder doorzetten.

Capital ID heeft in 2006 voor het derde opeenvolgende jaar een omzetgroei van 100 procent gerealiseerd. Met de eigen ontwikkelde software ID manager is het bedrijf marktleider in Nederland op het gebied van Marketing Resource Management (MRM) en Digital Asset Management (DAM) . De animo voor ID manager groeit gestaag, getuige de uitbreiding van het klantenbestand in 2006. Bijna alle verzekeraars en hogescholen en diverse banken, uitzendorganisaties en ICT-organisaties zetten de software in om hun marketingactiviteiten te automatiseren. Daarnaast heeft Capital ID in 2006 diverse internationale implementaties verricht.

Ook voor 2007 zijn de verwachtingen hooggespannen. Dennis Steen, commercieel directeur van Capital ID: "De groeitrend zal zeker doorzetten. We merken dat de interesse voor Marketing Resource Management-software toeneemt. In Amerika zijn de voordelen op het gebied van procesoptimalisatie in marketing, resulterend in kostenbesparing en efficiencyverbetering, al jaren algemeen bekend. Gelukkig begint het besef in Nederland en de rest van Europa nu ook langzaam door te dringen. Het feit dat Capital ID zowel nationaal als internationaal een vooraanstaande positie in de markt heeft, blijkt wel uit het feit dat Gartner ons in 2007 gaat volgen. De concurrentie neemt wel toe. Ook grote spelers zoals SAP, Oracle, Siebel bewegen zich inmiddels op de markt voor Marketing Resource Management als aanvulling op hun CRM-strategie."

Capital ID werd in 2002 opgericht door Dennis Steen, Marc van Ballegooijen en Andrey Prins. Dankzij de bundeling van hun respectievelijke expertise is Capital ID uitgegroeid tot het succesvolle bedrijf dat het nu is. Steen was voorheen onder andere partner van een PR-adviesbureau, commercieel directeur bij Insite BV, Raad van Bestuurslid bij Devote N.V. en commercieel directeur bij Ordina. Van Ballegooijen komt uit de commerciële en financiële hoek, hij werkte onder andere voor Mergers & Acquistions Rabobank en was directeur van diverse bedrijven. Prins heeft een ICT-achtergrond, hij was onder andere technisch directeur van Insite BV en Devote Zwolle. Gedurende het vijfjarig bestaan van Capital ID is het personeelsbestand aanzienlijk gegroeid. In 2006 is het aantal personeelsleden zelfs meer dan verdubbeld (van 15 FTE naar 36 FTE). Naar verwachting zal het personeelbestand ook in 2007 minimaal verdubbelen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    ActueelCarrière

    Kort: Brunel viert 50ste verjaardag, Wortell wint gunning veiligheidsregio (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    ActueelData & AI

    EU breidt ai-platform uit met marktplaats en tools voor gen-ai

    ActueelData & AI

    Fundament onder Groningse ai-fabriek

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs