Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nederlandse bankiers gebruiken Skype

07 maart 2007 - 08:50ActueelCloud & InfrastructuurPostbankSkype
Redactie
Redactie

De Nederlandse banken Postbank, ABN Amro en beleggingsfondsbeheerder Robeco laten klanten sinds kort inbellen via Skype. De voip-oplossing dringt daarmee verder door in het businesssegment.

De meeste banken hebben wel een gratis 0800-telefoonnummer, maar ze kiezen er toch voor om vooral een jongere doelgroep, van 18 tot 35 jaar, contact te laten opnemen via een klikknop op de website. Bij de Robeco Direct bank werd Skype op amper drie maanden tijd van idee tot uitvoering, geïmplementeerd. De klant maakt gebruik van de Skype-out optie en wordt via een Skype-gateway verbonden met het 0800-nummer van de bank. Dat kost de bank een lokaal gesprek, maar het is nog altijd goedkoper dan de 0800-optie.

In de Nederlandse ‘Nieuwsbrief Breedband' geeft Robeco online marketeer Bart van Zevenbergen toe dat "de kwaliteit minder is dan we gewend zijn, maar in het dagelijks gebruik is het in ieder geval genoeg." Hoewel het gebruik maandelijks met meer dan 10 procent stijgt, maakt Skype vandaag minder dan 1 procent van het telefooncontact met de bank uit.

Bij de Postbank was de implementatie op één maand achter de rug. "In eerste instantie kwamen er vooral gesprekken binnen van klanten die het wilden uitproberen, later kwamen ook de inhoudelijke gesprekken. Klanten zijn erg enthousiast," vertelt Kim Verhaaf, manager kanaalontwikkeling internet, in Nieuwsbrief Breedband.

"Voor het gebruik binnen een bedrijfsorganisatie raad ik Skype ten stelligste af, maar in een consumer-to-businessomgeving is het een erg aantrekkelijke oplossing. Ook in België zijn er namelijk permanent enkele honderdduizenden Skypers online", meent consultant Alex Van Zegbroek die voor de Belgische telecomvereniging Beltug zopas een onderzoek verrichtte.

Ook de Belgische Belastingdienst zou overwegen om Skype te implementeren voor zijn Tax-on-Webtoepassing. Opvallend is wel dat de Nederlandse banken zich indekken en op hun Skype-pagina duidelijk vermelden dat de eindgebruiker zelf verantwoordelijk is voor de beveiliging van de oproep. [Luc Blyaert]

Meer over

TelecomVoIP

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Skype biedt Internet-telefonie tot 100 gebruikers

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Skype lanceert VoIP voor kleinbedrijf

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Postbank doet proef op met skypen in callcenter

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Skype kijkt naar WiMAX voor mobiele VOIP

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs