Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

NLCW publiceert gedragscode computerwinkelbranche

25 april 2007 - 13:12ActueelCloud & InfrastructuurNLCW
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

NLCW, de brancheorganisatie voor Nederlandse computerwinkels publiceert de nieuwe gedragscode voor de computerwinkelbranche.

Consumenten en zakelijke klanten die kiezen voor een computerwinkel doen dit in de verwachting goede kwaliteit en een betrouwbaar advies te krijgen.Om duidelijk te maken dat aan deze verwachting, bij NLCW aangesloten bedrijven, op geen enkele wijze hoeft te worden getwijfeld, heeft de NLCW voor de aangesloten bedrijven een heldere gedragscode opgesteld, die onverkort voor alle aangesloten bedrijven geldt. Bij NLCW aangesloten bedrijven werken eerlijk en integer.
De NLCW kijkt daarbij als extra zekerheid over de schouder mee en ziet erop toe dat de gedragscode wordt nageleefd. Computerwinkels die de gedragscode hanteren zijn eenvoudig te herkennen aan het NLCW logo.
De inhoud van de gedragscode is hier te vinden: http://www.nlcw.nl/index.php/site/gedragscode/

Om het onderscheidend vermogen van de bij NLCW aangesloten bedrijven verder uit te bouwen opent NLCW vandaag de deuren van het NLCW-bemiddelingsbureau. Klanten van de ruim 250, bij NLCW aangesloten, computerwinkels die een geschil hebben over een geleverde dienst of product kunnen hun klacht voorleggen aan het NLCW-bemiddelingsbureau.
Het bureau bemiddelt in geschillen tussen bij NLCW aangesloten bedrijven en hun klanten.  Consumenten en zakelijk gebruikers met een geschil mogen rekenen op snelle afhandeling, men ontvangt binnen 14 dagen een reactie van het bemiddelingsbureau.
Meer informatie over klachten en geschillen is hier te vinden: http://www.nlcw.nl/index.php/site/klachten_en_geschillen/

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse bedrijven nog niet kansloos om EU-gelden cloud en ai  

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    2 reacties op “NLCW publiceert gedragscode computerwinkelbranche”

    1. Flatliner schreef:
      4 november 2007 om 11:05

      Trap niet in de valkuil dat bedrijven welke aangesloten zijn bij de NLCW, zich zouden houden aan de geldende wet- en regelgeving!
      Ik heb destijds diezelfde fout gemaakt en ben veel geld kwijtgeraakt doordat de internetshop niet leverde terwijl ik al vooruit had betaald.

      De NLCW heeft het probleem uiteindelijk weer bij mij als consument gelegd, terwijl wettelijk geregeld is dat de leverancier aansprakelijk is totdat geleverd is. Het lijkt er dus op dat ze niet zo ‘onafhankelijk’ zijn als men wil doen voorkomen.

      Al die ‘goede initiatieven en idee�n lijken dan ook meer op zoethoudertjes dan garanties voor eerlijke handel op het internet.

      Login om te reageren
    2. Mzee schreef:
      5 november 2007 om 14:04

      Hoe lang is het geleden dat dit gebeurd is?
      Als dit recent is zou ik het opnieuw bij het NLCW melden en kijken hoe er op gereageerd wordt. Of is dat lid van de NLCW ook al geen lid meer?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs