Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Terugbelknop en klantenservice vaak meer ergernis dan gemak

18 mei 2007 - 09:563 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurWeld-Acces

eruggebeld worden met kennis van zaken schiet er bij menig klantenservice en terugbelservice op websites bij in. Het bedrijf dat na het indrukken van de terugbelknop vrijwel meteen terugbelt is meestal niet op de hoogte van de vraag of gegevens van de klant. Mensen die zelf bellen worden geconfronteerd met eindeloze wachtrijen. Gedreven door deze ergernis ontwikkelde Weld-Acces het Bel-Me-Terugconcept. De websitebezoeker kan met een paar muisklikken om terugbellen vragen. Enige tijd later belt de verkoper van de juiste afdeling of medewerker van de klantenservice met de juiste gegevens terug. Het systeem draait nu twee maanden en oogst vele enthousiaste reacties.

Antwoordapparaten, dure servicenummers, onnodige wachttijden, verkeerd doorverbinden, continue bezettonen, of helemaal niemand die de telefoon opneemt. Diverse recente onderzoeken wijzen een groeiende ergernis uit op het gebied van `bellen met de klantenservice' met daarbij de groter wordende behoefte van de klant aan rechtstreeks contact met het bedrijf.

Weld- Access BV zag die behoefte en introduceerde twee maanden geleden, na uitgebreid testen, de Bel-me-terug service. De dienst kreeg in deze eerste maanden meteen al laaiend enthousiaste reacties en vele bedrijven meldden zich spontaan.

"Een van onze nieuwste klanten handelt in kantoormeubelen en heeft zo ongeveer bij elke bureaustoel een Bel-me-terugknop gezet. " meldt oprichter van Weld-Access, Michel Hovenkamp. "Wie het formuliertje invult wordt teruggebeld door een verkoper die veel meer kan vertellen over het desbetreffende artiekel. Dat is nou precies de klantvriendelijke insteek die wij bedoelden!"

MKB

De verzoeken om teruggebeld te worden komen bij de opdrachtgever binnen via (mobiele) telefoon of sms. Zo kunnen ook kleinere ondernemers in het MKB er profijt van hebben.
Hovenkamp: "Vaak zie je dat de grote bedrijven n staat zijn een terugbel- of klantenservice te bieden, terwijl de kleinere steeds buiten de boot vallen. Dat hebben we met het maken van deze software opgelost. Als kleinere ondernemer kun je als achtervang voor deze dienst bovendien kiezen om ons callcenter de verzoeken te laten beantwoorden of dat door een zelf gekozen antwoorddienst te laten doen."

Hovenkamp noemt als bijkomend voordeel dat het systeem te integreren is met CRM- systemen, waardoor de medewerker voor het terugbellen meteen de klantgegevens kan raadplegen. Daarnaast is de Bel-me-terugservice te koppelen aan alle soorten documenten zoals emails, digitale documenten, nieuwsbrieven en dergelijke.

Voor de ontwikkeling van de software werkte Weld -Access samen met softwareproducent GoSoftware France. Hovenkamp is over de samenwerking zeer te spreken. Hij voorziet een snelle ontwikkeling van het product, mede gelet op de groeiende ontevreden geluiden over bereikbaarheid van het bedrijfsleven.

Inmiddels kunnen alle bedrijven en ondernemers met een website via www.belmeterug.nl de faciliteit bij Weld-Access opvragen en uitproberen op www.weld-access.nl

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Filter
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Ddos-aanvallen (en waarom L3-filtering niet optioneel is)

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs