Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Moderne reseller is spin in het web

07 juni 2007 - 13:56ChannelGovernance & PrivacyISDC
Redactie Computable
Redactie Computable

De huidige 24-uurs economie legt een grote druk op de dienstverlening van bedrijven. Klanten zijn beter geïnformeerd en willen maatwerk. Snelheid in de bedrijfsprocessen vraagt om productieve werknemers, of zij nu thuis, onderweg of in wereldwijd verdeelde teams werken. Geautomatiseerde leveringsprocessen vragen om koppelingen tussen de bedrijfssystemen van ondernemingen, leveranciers en partners.

24×7 paraat staan betekent dat de bedrijfssystemen altijd en vanaf elke plek of ander systeem toegankelijk moet zijn. Soms vraagt dit om een herinrichting van de it-omgeving. Dat is een kans voor resellers die hier de benodigde apparatuur en software voor leveren. Meestal willen bedrijven de reeds gedane investeringen echter behouden. In dat geval moet er een softwarematige schil komen tussen de huidige it-omgeving en de gewenste situatie. Dat is maatwerk en vaak een kwestie van verregaande specialisatie en expertise. Veel resellers hebben die kennis niet in huis.

Het opzetten van een netwerk van managed serviceleveranciers is voor resellers van levensbelang. De toename van de vraag naar specialismen en het tekort aan hoogopgeleide specialisten zal in Nederland namelijk structureel blijven. Die capaciteit is echter buiten onze landsgrenzen wel te vinden. Een reseller die beseft dat managed services in de toekomst continu ongeveer 30 procent van zijn dienstverlening uit zal maken, stelt zich daarom op als een tussenpersoon. Om die kans te verzilveren moet hij wél de touwtjes in handen houden. De rol van intermediair tussen klant en managed servicespartner maakt dat mogelijk. Dat vraagt wel enige aanpassing van het ondernemingsplan. Heeft u die toekomstplanning al gemaakt?

Cor Geertsma
CEO bij ISDC

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs