Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Canon lanceert nieuw partnerprogramma

29 juni 2007 - 07:513 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyCanon

Multifunctional en printing solutions -leverancier Canon heeft het Canon Partner Channel- (CPC-) programma gelanceerd. Doel is dat Canon en zijn partners nauwer samenwerken in de verkoop van diverse printing-oplossingen.

Ruim tachtig partners kregen het nieuws rond het CPC-programma te horen tijdens een bijeenkomst bij poloclub Vreeland. Channelmanager Rik van Zantwijk zegt dat het CPC-programma is ontwikkeld voor en door partners. Hierbij zijn drie soorten certificeringen. "We willen graag met partners nauwer samenwerken en zorgen voor meer nieuwe business en klanten. We hebben een team van zestien mensen binnen Canon die partners daarbij helpen."

Serieus bedrijf
Ron Jong, country sales director bij Canon Nederland, zegt dat het goed gaat met Canon Nederland, maar dat er samen met de partners nog veel meer te halen valt. "Canon Nederland haalt in de EMEA-regio al 3 jaar de hoogste groei. We zijn nu met Canon een Pan European Excellent Company. In 2010 moeten we een World Class Company zijn. Hierbij is elke reseller en klant voor ons belangrijk. Canon is een serieus bedrijf om zaken mee te doen." Jong zegt dat de top 250-bedrijven in de basis direct worden bediend, maar dat  partners steeds vaker worden betrokken bij deze topklanten qua fullfilment of dienstverlening. Natuurlijk blijven de Canon Business Centers actief, want die verkopen de hogere segmenten aan Canon producten en oplossingen aan het mkb en mkb +. De aantallen groei moet komen uit de onafhankelijke Canon-partners, aldus Jong. "Zij kunnen Canon-producten verkopen, zoals mfp's, kleurenprinters, scanners en lfp's. Canon wil hierbij met alle soorten partners samenwerken, zoals de kantoorvakhandel, ict-partners, megapartners, grafische partners en var's.

Nieuw logo
Jeroen Kruisweg, marketing director bij Canon, zegt dat partners binnen het CPC-programma uitgebreide marketingondersteuning krijgen, zoals op het gebied van direct marketing, (commerciële) trainingen en events. Via het Impress-programma krijgen partners steun om hun zaak en showrooms op te tuigen met Canon-vlaggen en -logo's. Per 28 juni 2007 heeft Canon voor de partners een nieuw logo ingevoerd. Kruisweg: "We richten ons op een duurzame relatie met de partners. We willen beter samenwerken door een efficiëntie it-integratie, een effectieve communicatie en het vastleggen van een channel committment."

Martin Trampe, algemeen directeur van Canon Nederland zegt tegen zijn partners dat het niet alleen om verkoop van producten draait. "Het is een ‘people's business'. Mensen staan centraal. Zowel Canon als zijn partners kunnen daardoor nog harder gaan groeien en daar wil ik hen graag bij gaan helpen."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Alarm

    Governance & Privacy

    Logius: DigiD is en blijft Nederlands

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Navo in zee met Google, 1 miljard voor TCS (en meer)

    omnibusvoorstel privacy
    Governance & Privacy

    AP: gevolgen Omnibusvoorstel niet goed onderzocht door EC

    Cloud & Infrastructuur

    Tweede Kamer maakt zich druk om verkoop Solvinity

    Cloud & Infrastructuur

    Gaia-X en de federatieve aanpak

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs