Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Een duivels dilemma…

02 juli 2007 - 10:21ChannelGovernance & PrivacyIASO Backup Technology
Redactie Computable
Redactie Computable

Distributeurs, you love them or you hate them. Ze zitten vaak tussen twee vuren. Aan de ene kant de fabrikanten die steeds hogere eisen stellen aan omzettargets, value added services en marktontwikkeling. Aan de andere kant de dealers die denken de distributeur niet nodig te hebben en klagen over kennisgebrek. Ze kopen het liefst rechtstreeks in en zien graag de distributiemarge in hun eigen zak vloeien. Als Nederlandse fabrikant hebben wij dan ook nog te maken met het gegeven dat bij ons op kantoor de telefoon gewoon in het Nederlands wordt opgenomen, dus de drempel is erg laag om ‘direct’ te gaan. Hoe daar mee om te gaan? Een duivels dilemma…

Door schade en schande komen wij er steeds meer achter dat het niet alleen een kwestie is van kiezen van het juiste type distributeur, fulfilment of value add, maar dat er ook sprake moet zijn van een 'klik' op het persoonlijke en zakelijke vlak. Vooral het ontwikkelen van een markt voor een nieuw product is een kunst die niet veel distributeurs – value add of niet – beheersen. Het gaat dan niet alleen om productkennis, maar om de combinatie daarvan met slimme verkoop- en marketingactiviteiten. Gelukkig zijn er distributeurs die dat spel goed in de vingers hebben. Daar profiteren dan zowel de resellers als wij als fabrikant van. Vraag en aanbod worden bij elkaar gebracht en daar gaat het om, de rest is bijzaak! Een distributeur die zijn toegevoegde waarde op dat vlak weet te bewijzen, verdient een goede marge en die wordt hem gegund door beide partijen.

Rob Verbeek
Algemeen Directeur bij IASO Backup Technology

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    Eén reactie op “Een duivels dilemma…”

    1. null schreef:
      3 juli 2007 om 21:43

      Juist, distri`s zijn wel degelijk van toegevoegde waarde. Bestelgemak en voorraad is n. Samenwerken met de vendors en een juiste productmix kan leiden tot een win/win situatie voor reseller en distri.
      In deze situatie kan en mag iedereen verdienen en is prijs geen factor. Iedereen wil partnership maar dan moet het mes wel aan twee kanten snijden.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs