Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nederland investeert de komende twee jaar vooral in VoIP

11 juli 2007 - 10:12ActueelCloud & InfrastructuurAvanade

In de komende twee jaar investeert het Nederlandse bedrijfsleven het meest in VoIP. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door Coleman Parkes Research in opdracht van Avanade, het internationale consultancybureau voor Microsoft-oplossingen.

Andere investeringsmogelijkheden die hoog op het verlanglijstje staan zijn virtuele werkplekken, videoconferenties en interne zoekfuncties.

Onder de Nederlandse organisaties wordt e-mail nog steeds centraal gesteld als het gaat om de digitale samenwerkingsstrategie. Het gebruik van VoIP is daarnaast als samenwerkingstechniek erg in opkomst met een geschatte stijging van 55 naar 100 procent. Deze stijging en ontwikkeling is voor veel bedrijven de aanleiding om uit te gaan van een betere digitale samenwerking in de komende twee jaar.

Van de Nederlandse bedrijven heeft ruim 30 procent, in vergelijking met 42 procent van het aantal ondervraagden wereldwijd, een volledig gedocumenteerde samenwerkingsstrategie omschreven. Echter de helft daarvan heeft deze benadering nog niet geïmplementeerd. Verbetering van de kwaliteit van informatie, informatiemanagement, verhoging van de arbeidsproductiviteit en verlaging van de kosten geeft voor bedrijven vaak de doorslag om over te gaan tot Digital Collaboration.

Nederlandse bedrijven voorspellen dat Digital Collaboration een grote invloed zal hebben op organisaties in het algemeen. 42 procent is ervan overtuigd dat de overstap naar een digitale samenwerkingsomgeving bedrijven tot een aantrekkelijkere werkgever maakt. Dit is het hoogste percentage wereldwijd. Toch geven bedrijven ook aan dat er veel ruimte is voor verbetering. Zo is 33 procent gematigd enthousiast als het gaat om de impact die digitale samenwerking tot nu toe heeft gehad op hun organisatie.

Meer over

DienstenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs