Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

UMTS-storing bij Telfort is opgelost

20 juli 2007 - 11:58ActueelCloud & InfrastructuurTelfort
Rian van Heur
Rian van Heur

Klanten van Telfort kunnen vanaf vanmorgen weer gebruikmaken van het UTMS-netwerk van de provider. Vanaf maandag was er een storing op het netwerk. Die had te maken met de koppeling tussen het Telfort-netwerk en dat van KPN.

Telfort klanten kunnen vanaf vanmorgen weer gebruik maken van mobiel internet. Telfort-klanten konden sinds maandag niet meer gebruik maken van het UMTS-netwerk van de provider. Volgens een woordvoerder van Telfort is het probleem sinds vanmorgen 11:00 uur opgelost.

Telfort liet aan Computable weten dat de UMTS-koppeling tussen het netwerk van Telfort en dat van KPN niet goed was. De storing begon maandag al, en duurde vijf dagen. "Het was erg lastig om te vinden wat er precies aan de hand was", aldus de woordvoerder.

De storing deed zich alleen voor in het noordelijke deel van Nederland. Het aantal klachten dat bij de provider binnenkwam viel wel mee. Telfort gaat nog uitzoeken wat er precies aan de hand was en hoe zij dit in de toekomst voor kunnen zijn.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Woningcorporatie doet umts-antennes in de ban

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    Umts-straling heeft gevolgen voor hersenactiviteit

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Breda wil voorlopig geen umts-masten

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN wil HSDPA eind dit jaar UMTS-dekkend hebben

    Openbaar vervoer
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN gaat GSM-netwerk uitfaseren

    Storing
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Hoe voorkom je internetuitval?

    9 reacties op “UMTS-storing bij Telfort is opgelost”

    1. David schreef:
      20 juli 2007 om 16:25

      Hmm, apart. Ik heb ook al een week storing met mijn UMTS-kaart van KPN. Zou de storing niet gewoon bij KPN zitten? Telfort is immers een onderdeel van KPN geworden en alles loopt via het KPN netwerk.

      Ik merk ook dat op heel veel plekken UMTS niet eens beschikbaar is en dan valt de kaart terug op GPRS. Het UMTS-netwerk ligt er vaak uit of is nog niet landelijk dekkend. Ik weet het niet meer …

      Login om te reageren
    2. Boris schreef:
      24 juli 2007 om 07:53

      Ik zit hier in Amsterdam en het is dinsdag 24 juli. Nog steeds geen mobiel internet met Telfort.

      Login om te reageren
    3. Boris schreef:
      24 juli 2007 om 08:23

      Maar weer eens gebeld met de dure helpdesk van Telfort. Ze hebben de zaak gereset en nu kan ik weer mobiel internetten. Maar op dezelfde plaats en tijd kan ik niet meer met de snelheid van UMTS op het Net. Zelfs de snelheid van Edge haal ik niet meer. Gewoon weer GPRS, dus onbruikbaar voor mobiel internetten.

      Login om te reageren
    4. Werner schreef:
      18 september 2007 om 19:48

      Vandaag 18-09-07 is er tevens een storing op het UMTS netwerk van KPN. Vanmiddag verzuchtte medewerkers van het Business Center Rijswijk dat KPN dit zelf ook wel wereldkundig mocht maken. Op de site van KPN is vooralsnog niets vermeld. Bij de klantenservice mobiel wordt gemeld dat er aan wordt gewerkt. Door het uitschakelen van de UMTS 3G functionaliteit op je telefoon kun je wel bellen via de normale GSM.

      Login om te reageren
    5. Karin van Eijk schreef:
      23 mei 2008 om 16:38

      Bij deze wil ik graag mededelen dat ik al 2 dagen niet goed gebruik kan maken van Telfort vast bellen. Men hoort mij wel maar ik hoor de ander niet! Zeer vervelend, je zal maar ziek zijn en hulp nodig hebben…… wat dan???? Los het alstublieft op! Vriendelijke groet, Karin uit Lelystad.

      Login om te reageren
    6. hannie schreef:
      21 augustus 2008 om 19:26

      Vandaag is er weer een storing bij Telford als je wil bellen krijg je te horen dit nr is niet in gebruik de helpdesk gaf aan 5 min wachttijd na 15 min heb ik toch maar opgehangen gezien het prijskaartje dat daar aan hangt.

      Login om te reageren
    7. Olga schreef:
      22 augustus 2008 om 07:06

      Inderdaad is er weer een storing bij Telfort aan de gang sinds gisteravond en krijg je te horen als je belt naar een Telfortnummer ‘dit nummer is niet in gebruik’.Ook ik heb naar de klantenservice gebeld,maar als je vervolgens 30 cent per minuut moet betalen en zolang moet wachten,dan weet je ook wat je extra kwijt bent. Het zou netjes zijn als Telfort dit ongemak zou vergoeden, want de mededeling dat het nr niet in gebruik is,geeft mensen die jou bellen ook nog eens de indruk dat het nummer niet bestaat!!

      Login om te reageren
    8. emal schreef:
      20 november 2008 om 23:53

      Wat opgelost ! Ik en nog drie collegas van mij hebben tot nu toe geen verbinding. opgelost??? Ik begrijp niet dat ze met dit nieuws komen!

      Login om te reageren
    9. h@ns schreef:
      21 november 2008 om 08:23

      @emal: dit is een bericht van anderhalf jaar geleden hoor

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs