Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Pure applicatiesoftware bevordert de overstap naar ip

02 augustus 2007 - 11:183 minuten leestijdActueelCloud & Infrastructuur

Herziening van de technologie voor klantenservice versnelt het gebruik van ip-telefonie in contactcenters. Steeds vaker wordt software ingezet om klantinteracties te routeren en beheren, in plaats van traditionele telefooncentrales en communicatieapparatuur, zoals Automatic Call Distributors (acd’s).

Genesys Telecommunications Laboratories, een dochteronderneming van Alcatel-Lucent en leverancier van klantenservicesoftware, geeft een overzicht van de kritische keuzes en aanbevelingen voor bedrijven die ip-contactcenters implementeren.

Tien jaar geleden al scheidde Genesys de routing van klanteninteracties van acd's. En nu worden acd's en de telefonie-infrastructuur verder gescheiden om klantenservice op basis van ip-technologie mogelijk te maken. De overstap naar ip en de opkomst van standaarden zoals sip*, biedt grotere flexibiliteit om klantenservice te consolideren en uit te breiden.

Volgens een enquête van Genesys onder 500 contactcenters is 82% van de organisaties van plan om voor 2009 ip-technologie te implementeren. Op dit moment maakt een kleine 20% van de organisaties gebruik van ip-technologie. Bedrijven implementeren ip-infrastructuur en software om de contactcenter-toepassingen binnen de gehele organisatie beschikbaar te maken. Ook krijgen ze meer grip op het beheer van de klanteninteracties. Vanwege de centrale implementatie van de software worden kosten bespaard en efficiënter gewerkt. Daarnaast hebben alle medewerkers, intern en extern, toegang tot het systeem en kunnen zij communiceren met de klant. Tot slot maakt ip klantinteractie op meerdere manieren mogelijk, zoals via instant messages of live interactie via internet.

Klantenservicetoepassingen kunnen worden geïnstalleerd in een sip-omgeving met standaard gateways en sip-telefoons, zonder dat additionele apparatuur nodig is. Ook is het mogelijk om deze toepassingen te installeren bovenop de software van leveranciers als Alcatel-Lucent, Avaya, Broadsoft, Cisco, Nortel, Siemens en Sonus.

Genesys biedt twee migratietrajecten om flexibel en effectief van een traditionele structuur naar een ip-infrastructuur over te stappen. Ten eerste de 'Application Mode acd's'. Hierbij wordt hardware vervangen door soft acd's. Met behulp van Computer Telefonie Integratie (cti) of sip kunnen bedrijven een einde maken aan de noodzaak van acd's en tegelijkertijd elementen van hun bestaande infrastructuur blijven gebruiken.
Bij het tweede scenario, 'Dynamic sip-based Interaction Management', kunnen bedrijven direct overstappen naar alleen software. Hiermee zijn zij niet meer afhankelijk van telefooncentrales. Dit scenario maakt gebruik van op standaarden gebaseerde sip-telefoons of soft-phones. Genesys ondersteunt beide trajecten en versoepelt de overstap naar ip door vrijwel alle architecturen te omhelzen.

* Het Session Initiation Protocol of sip is een protocol om multimediacommunicatie (audio, video en andere datacommunicatie) mogelijk te maken en het wordt onder meer gebruikt voor VoIP.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Filter
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Ddos-aanvallen (en waarom L3-filtering niet optioneel is)

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs