Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Spoelstra spreekt: HELP!! desk

Jacob Spoelstra
13 september 2007 - 22:00OpinieInnovatie & Transformatie
Jacob Spoelstra
Jacob Spoelstra

Thuiswerken en op de kinderen passen is een heel slechte combinatie. Helemaal als je pas gekochte computer niet doet wat hij zou moeten doen. Dus dan maar de helpdesk bellen. Nu had ik laatst gelezen dat een kwart van de mensen bij voorbaat al geïrriteerd raakt als ze contact op moeten nemen met de helpdesk. Dat vind ik altijd leuk om te lezen, want dan denk ik: zie je wel, ik ben niet de enige! We moeten ons gaan verenigen. We gaan acties bedenken, bedrijven boycotten en hebben één keer per jaar een gezellig uitje.

Helpdesks zijn een bron van irritatie. Dat begint al bij de naam: helpdesk. Ze helpen je namelijk helemaal niet. Ze helpen het bedrijf dat je belt. De gemiddelde helpdesk is ook niets anders dan een telefoondienst die noteert wie er gebeld heeft en met welk probleem. Hier helpen ze mij niet mee want ik weet wie ik ben en welk probleem ik heb. Gelukkig krijg ik een callnummer. Wat ik hiermee kan? Als u vragen hebt over uw call, dan kunt u refereren aan uw nummer. Ik heb geen vragen over mijn call, ik heb een probleem. Ja, maar dat wordt doorgestuurd naar de tweedelijns. Waarom is er een tweede lijn? Zit er op de eerste lijn niemand die mij kan helpen?

Ik hoorde laatst een manager van een helpdesk zeggen dat zijn klanten zulke stompzinnige vragen stelden en dat ze beter opgevoed moesten worden. Het bedrijf leverde geen slechte dienstverlening. Nee, de klant moest op cursus. Laat die telefoondienst lekker zelf op cursus gaan, zodat ze mijn vraag direct kunnen beantwoorden.

Oh, wat mijn probleem was? Ik had geen internetverbinding. Maar het blijven schatten van kinderen.

Meer over

Helpdesk

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs