Samen met Media Markt is Intel in Nederland een speciale ‘virale’ campagne gestart om de Centrino Duo laptops onder de aandacht van jongeren te brengen. Dat gebeurt via een roadshow met ex-Lama en theatermaker Martijn Oosterhuis en een website.
Oosterhuis zal in een roze caravan door het land toeren als 'investigating reporter' en onderzoek doen naar de laptopbehoeften van jongeren, Beelden van de 'onderzoeksresultaten' zijn terug te zien op de website Vipindecaravan.nl, samen met onder meer tracks van rapper Alianz. De roze caravan staat zaterdag bij Media Markt Cruquius en op 29 september bij Media Markt Rotterdam. Jongeren kunnen dan een Centrino Duo laptop en enkele duizenden euro's winnen.
Het is de eerste keer dat de chipfabrikant zich zo nadrukkelijk op de jongerenmarkt richt. "Jongeren zijn een belangrijke doelgroep voor onze laptops. Het zijn heel intensieve gebruikers en ze stellen pittige eisen rond de prestaties, accu levensduur en draadloos internet, voor games en muziek," zegt Kurt De Buck, marketing manager voor de Benelux.
Na een wat moeizame periode lijkt het Intel, 's werelds grootste fabrikant van computerchips, weer voor de wind te gaan. Zo werd onlangs de omzetverwachting voor het derde kwartaal naar boven toe bijgesteld.