Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Consumenten kopen massaal Windows Vista

29 oktober 2007 - 10:44ActueelInnovatie & TransformatieMicrosoft

Er wordt veel geklaagd over Windows Vista, Office 2007 en Microsoft. Maar uit Microsofts kwartaalcijfers blijkt dat consumenten nog steeds massaal voor de producten van de softwaregigant gaan.

Microsoft presenteerde zijn cijfers voor het eerste kwartaal 2008 (dat eindigde op 30 september) en daaruit blijkt dat consumenten meer software van Microsoft hebben gekocht dan analisten hadden verwacht. Microsofts omzet in het eerste kwartaal was $13,76 miljard. Dit is maar liefst $1,1 miljard dollar boven verwachting. Microsofts aandelen zijn met 12 procent gestegen waardoor de totale waarde van Microsoft met ongeveer $30 miljard is toegenomen. Niet verwonderlijk dat Microsoft zeer trots is op zijn geleverde prestaties.

Of bezoekers van PCMweb het nou terecht vinden of niet, Windows Vista is een groot succes bij consumenten. Volgens Chris Liddell, Chief Financial Officer bij Microsoft, zijn er tot nu toe 85 miljoen exemplaren van Vista verkocht. Van Windows XP gingen er in het eerste jaar ‘maar' 45 miljoen exemplaren over de toonbank. Microsofts omzet is het afgelopen jaar met 25 procent toegenomen. "Het is duidelijk dat we erg tevreden zijn met de Client-divisie," zegt Lidell trots. "Sinds we Vista hebben gelanceerd hebben we drie kwartalen achter elkaar een omzetgroei gezien van 20 procent."

Niet alleen Vista verkocht goed. Ook Office 2007, de Xbox 360 en Halo 3 waren zeer succesvolle producten voor Microsoft. Maar niet alles ging goed voor de softwaregigant. De softwaregigant verloor flink op zijn internetsites. In totaal verloor Microsoft in het eerste kwartaal $264 miljoen aan zijn ondermaats presterende Live-diensten en aan zijn online-advertentiedivisie. Vorig jaar verloor Microsoft in dezelfde periode nog $102 miljoen aan zijn online diensten.

De online diensten waren een klein smetje op Microsofts blazoen, maar het is duidelijk dat Micosoft een fantastisch eerste kwartaal achter de rug heeft. Het bedrijf heeft recentelijk het advertentiebureau aQuantive overgenomen en een minderheidsbelang genomen in het sociale netwerk Facebook. Hierdoor verwacht Microsoft-baas Steve Ballmer dat zijn bedrijf het volgende kwartaal beter zal presteren met zijn online activiteiten.

Bron: New York Times

Meer over

Besturingssystemen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs