Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Dexcom neemt belang in Coolblue

05 november 2007 - 10:073 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurCoolblueDexcom
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Dexcom Holdings, eigenaar van onder andere Dixons, Dynabyte en T for Telecom, heeft een principe-accoord bereikt met Coolblue over de aankoop van een controlerend belang in het aandelenkapitaal het bedrijf.

Coolblue is onder andere bekend van webwinkels als www.PDAshop.nl en www.smartphoneshop.nl. Door hun krachten te bundelen willen beide bedrijven hun positie in personal electronics verder verstevigen. Financiële details van de transactie worden niet bekend gemaakt.

Dexcom heeft 355 winkels in Nederland en België die jaarlijks circa 50 miljoen klanten en potentiële klanten ontvangen. De Coolblue webshops en Dexcom's bestaande online shops genereren samen nog eens 35 miljoen bezoekers.
De overname van het meerderheidsbelang past binnen de strategie van Dexcom om haar positie als speler op het gebied van personal electronics, multimedia, telecom en gaming verder uit te breiden. Dexcom volgt een duale strategie van 'clicks and bricks', ofwel internetshops en fysieke winkels. In beide distributiekanalen speelt advies en aanbeveling een prominente rol. De totale omzet van Dexcom en Coolblue over 2007 zal ruim 500 miljoen euro bedragen.

"Met onze gezamenlijke expertise in retail, internet en services profiteren we van een krachtige positie in de markt. We spelen hiermee in op de groeiende behoefte van consumenten om zowel offline als online met ons zaken te doen", zegt Richard Emanuel, voorzitter van de raad van comissarissen van Dexcom Holdings. "In Coolblue hebben we een innovatieve businesspartner gevonden waarmee we nog meer consumenten kunnen bereiken en de online dienstverlening van onze eigen winkelketens verder kunnen ontwikkelen", aldus Emanuel.

Coolblue, dat in 1999 werd opgericht, beschikt over zeventien gespecialiseerde webwinkels in Nederland en België en twee servicepunten in Rotterdam en Antwerpen. De webwinkels en servicepunten zullen zelfstandig onder de huidige merknamen blijven bestaan. Ook de logistieke afhandeling, service en helpdesk van het Rotterdamse bedrijf blijven in eigen beheer. Kenmerkend voor Coolblue is dat alle producten op voorraad zijn, waardoor snel kan worden geleverd. Alle artikelen die voor 21.00 uur zijn besteld, worden de volgende dag geleverd.

"Deze samenwerking biedt ons de mogeljkheid de groeistrategie van Coolblue te versnellen", zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. "De kennis, langjarige ervaring en het retailnetwerk van Dexcom stellen ons in staat om onze service en online propositie in het telecomsegment verder te optimaliseren en sneller in te spelen op nieuwe ontwikkelingen in de markt", aldus een enthousiaste Zwart.

Het controlerend belang van Dexcom in Coolblue zal naar verwachting voor het einde van het jaar worden geëffectueerd, onder voorbehoud van goedkeuring door de Nederlandse Medingingsautoriteit (NMa).

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Filter
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Ddos-aanvallen (en waarom L3-filtering niet optioneel is)

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs