Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Mobiel bankieren niet populair

13 november 2007 - 07:47ActueelCloud & Infrastructuur

Bankklanten maken graag gebruik van het internet, maar prefereren persoonlijk contact in het bankfiliaal boven afstandelijke mobiele banddiensten. Dat is de uitkomst van een onderzoek van het IT bedrijf Fujitsu Services naar 2.500 Europese klanten met retailbanken.

65 procent van de respondenten geeft weliswaar aan een voorkeur te hebben voor online diensten, maar zeker 53 vindt ook persoonlijk contact in het bankfiliaal belangrijk. Minder hoog scoort telefonisch contact met het call center. Mobiele diensten (SMS) sluiten de rij met vijf procent.

Bankklanten willen een geïntegreerde ervaring. Banken zouden dus meer aandacht moeten besteden aan de integratie van diensten.

Het door TNS uitgevoerde onderzoek (met deelonderzoeken in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje en Zweden), laat ook zien dat geautomatiseerde diensten die eenvoudig in het gebruik zijn, hoger gewaardeerd worden dan beveiliging. Slechts achttien procent vindt beveiliging belangrijk, blijkbaar omdat men ervan uitgaat dat dat wel in orde is bij een bank.

Volgens Fujitsu hebben de bankiers zelf heel andere gedachten over wat klanten belangrijk vinden. Zij denken dat het productaanbod respectievelijk het aantal producten dat de klant bij één aanbieder afneemt de belangrijkste reden is voor de loyaliteit van hun klanten. De klanten denken daar juist heel anders over: het productaanbod scoorde het laagst in termen van prioriteit, evenals reputatie en verstrekking van productinformatie.

Uit het onderzoek bleek ook dat leeftijd, geslacht en inkomen geen enkele rol spelen bij de opvatting van de klant. Het profiel van het aankoopproces bij de leeftijdsgroep 18-25 en 50-plussers is nagenoeg identiek. Daarbij is persoonlijk advies vooral in de beslisfase gewenst. Bij de 50-plussers is de kans groter dat zij helemaal geen advies nodig hebben. Ook ten aanzien van loyaliteit maken leeftijd en inkomen geen verschil uit.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ‘Soevereine cloudoplossingen bieden veel kansen’

    ActueelCarrière

    Atos presenteert strategisch en transformatieplan voor 2028

    Jacob Spoelstra betwisten
    MagazineCloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Achterhaald

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs