Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Dell dumpt 800 marketing- en PR-bureaus

03 december 2007 - 15:50ActueelCloud & InfrastructuurDellWPP

Computermaker Dell ruilt de 800 marketing- en PR-bureaus waar het meer werkt in voor één bedrijf, het Engelse WPP. WPP en Dell richten een apart bedrijf op dat 4,5 miljard dollar te besteden krijgt.

Meetbaarheid en efficiëntie van de inspanningen van het communicatiebureau, daar draait het om bij de innovatieve wijze waarop Dell zijn externe communicatie de komende drie jaar af gaat handelen met WPP.

"We zijn een data-intensief bedrijf dat enorm veel van zijn klanten weet. We zochten daarom een partner die met ons die data in wil duiken, om de klantengroep beter te bedienen. Wij hebben de data. De communicatiepartner moet de oplossingen verzinnen". Zo schetst Casey Jones, hoofd Global Marketing bij Dell, zijn streven binnen de nieuwe marketingconstellatie.

Jones trad 8 maanden geleden in dienst bij Dell en vond uit dat de computermaker met meer dan 800 bureaus wereldwijd samenwerkt.

In een gefilmde toelichting op zijn besluit zegt Jones: "Het lag voor de hand te consolideren, maar de mate waarin we dat zouden doen was niet duidelijk. Bedrijven als Carat, DDB en EuroRSCG hebben op zichzelf goed werk geleverd, maar we willen met één partner werken met een alles-in-één benadering."

WPP en Dell richten een apart bedrijf op dat Dells communicatie zal verzorgen. De naam en eventuele vestigingslokatie zijn niet nog bekend. De computermaker houdt er rekening mee dat het overgangsproces tussen de 3 en 6 maanden zal duren. De overgang begint op 1 maart 2008.

De samenwerking met Dell levert WPP naar schatting tussen de 90 en 100 milljoen dollar extra jaaromzet op, aldus persbureau Bloomberg.

Dell heeft een paar roerige jaren achter de rug. Dalend marktaandeel en een boekschandaal tergde de Amerikaanse computermaker. Dat leidde onder meer tot de terugkeer van Michael Dell, de oprichter van het bedrijf die al vertrokken was.

Dell is, na lang de toppositie te hebben bekleed op de pc-markt, nu nummer twee na HP. Om daar verandering in te brengen, verkoopt Dell sinds kort niet enkel via internet en telefoon maar ook via fysieke winkels middels partners.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Kort: Databricks lievelingetje van investeerders, 18 miljoen smartphones in lades (en meer)

    Teamvalue
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een secure score van 80%: Zo doet Bizure dat.

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Zo voorkom je te grote afhankelijkheid van cloudleveranciers

    Martin Merz
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-size-fits-all bij soevereine cloud SAP

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloud-soc stelt nieuwe eisen aan teams, tools en processen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs