Waar je ook bent, om de haverklap gaat de telefoon en je inbox vraagt om aandacht. Terwijl vroeger alleen brandweerman of arts op een verjaardag gepiept werden, moet tegenwoordig iedereen bereikbaar en beschikbaar zijn. Wat betekent mobiliteit voor de reseller? Hoe behoudt hij zijn toegevoegde waarde?
Lang leve de flexibiliteit! Is mobiliteit echter hetzelfde als flexibiliteit? Welnee, mobiliteit is veel meer. Flexibiliteit heeft te maken met tijd en beschikbaarheid en mobiliteit met toegang tot informatie.
Vast staat dat de reseller moet bieden wat de klanten aantrekt in mobiliteit, namelijk flexibiliteit. Werken waar en wanneer je wilt betekent dat de reseller ook 24/7 klaar moet staan, want je kan dus elk ogenblik gebeld worden met een probleem en geloof het of niet, dit probleem is altijd zeer belangrijk.
Heeft een werkgever enig zicht op wat er met de laptop gebeurt? Nee, natuurlijk niet en daarin schuilt een gevaar. Zorg ervoor dat mensen die mobiel zijn niet direct op het bedrijfsnetwerk komen. Check de status van de laptop, de PDA en dergelijke. Bevat het toestel virussen, wormen of andere ongewenste zaken? Zet het toestel met een probleem apart in het netwerk zodat er geen schade aangericht kan worden. Denk als reseller na over welke services je hier omheen kunt bieden. Adviseer de klant en maak hem bewust van de valkuilen. Wees zelf dus flexibel om je mobiele klanten te kunnen ondersteunen.
Rob Rentenaar,
Country Manager bij 3Com