Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
dell logo

Resellers moeten Dell in de armen sluiten

25 februari 2008 - 09:29ActueelCloud & InfrastructuurDellForrester
Redactie Computable/Channelweb
Redactie Computable/Channelweb

Onderzoeksbureau Forrester zegt dat resellers moeten overwegen om met Dell samen te gaan werken. Dell heeft veel grote eindgebruikers als klant maar kan niet om de resellers heen om meer marktaandeel te verwerven.

Dit zegt Simon Yates, vice president en research director bij Forrester Research. "Resellers kunnen zaken doen met Dell. Dell heeft veel grootzakelijke klanten, waarvan veel in Noord-Amerika. In dat land bestelt 50 procent van de bedrijven bij Dell, vooral desktops en notebooks."
Bedrijven willen meestal met twee leveranciers zaken doen op het gebied van pc’s en notebooks, maar de trend is nu dat bedrijven ook vaker voor een leverancier kiezen. Dan kiezen ze voor een HP, Dell, Lenovo of Acer. In Europa zal HP de grootste it-leverancier blijven, maar ik denk dat er ook kansen zijn voor Dell, nu ze een channelstrategie hebben opgezet. Dell ziet in dat klanten loyaal zijn aan resellers. Je kan klanten niet dwingen om direct zaken te doen. Dell zag in dat ze met hun directe model aan het verliezen waren. Het heeft de resellers nu hard nodig."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Dell probeert het opnieuw met diensten

    3 reacties op “Resellers moeten Dell in de armen sluiten”

    1. Jeroen Galavazi schreef:
      25 februari 2008 om 13:41

      Laten we dit vooral niet doen. Dell heeft eerst lekker verdiend door “de dure tussenhandel” uit te schakelen. Nu kunnen ze niet meer groeien en gaan ze proberen deze dure tussenhandel te gebruiken om hun aandeel te vergroten? Niet mee in zee gaan, Dell is een van de belangrijkste oorzaken van de gedaalde marges op computerapparatuur. Er valt tegenwoordig niets meer te verdienen op PC’s en laptops. Laat Dell maar lekker pc’tjes voor weinig verkopen, dan gaan de resellers verder met het leveren van de mooiere oplossingen met HP servers bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
    2. Karel schreef:
      27 februari 2008 om 06:58

      Is dit niet een beetje een beperkt zicht.. Jij als reseller kan nu meer producten/diensten aanbieden.. Daarnaast is het heel normaal dat markten verder ontwikkelen. Jij een klein gedeelte van de marge kwijt maar computers hebben wel de grote massa bereikt.. Dus ipv 1x 100 euro verdienen is het nu 10x 10 euro. Is toch veel gezonder!

      Login om te reageren
    3. Ruud schreef:
      29 februari 2008 om 11:54

      Al lang kan Dell hier de ogen niet voor sluiten. Jaren is gewerkt met het directe model, wat heeft geresulteerd in een uitermate scherpe end-user pricing, waar ook andere leveranciers in mee moesten gaan. Een zeer gezonde marktontwikkeling. Zowel direct als samen met de resellers hoop ik dat de markt nog lang van de mooie Dell producten kan profiteren, uiteraard nog steeds tegen de scherpst mogelijk prijs.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs