Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

TietoEnator en Microsoft bundelen expertise in Service Design Center

25 februari 2008 - 09:053 minuten leestijdActueelSoftware & DevelopmentMicrosoftTieto

TietoEnator, Europees marktleider op het gebied van digitale klantcontacten, werkt samen met Microsoft in TietoEnators nieuwe Service Design Centers. De vestigingen in Amsterdam, Helsinki, Moskou, München, Oslo en Stockholm adviseren en ondersteunen bedrijven bij het opzetten van digitale, interactieve kanalen voor de dienstverlening en verkoop aan hun klanten en bij de integratie met hun bestaande kanalen en ICT-systemen.

Microsofts en TietoEnators gezamenlijke initiatief, bundelt Microsofts ‘People Ready Business’-visie, met de expertise van TietoEnator op het gebied van digitale, interactieve kanalen. Dit resulteert in een volgende generatie oplossingen, die aansluit bij de snelle wisselingen in het klantgedrag, veroorzaakt door de opkomst van (mobiel) internet en telefonie. Oplossingen die ook aansluiten bij de dynamisch samengestelde groepen medewerkers die tegenwoordig plaats- en tijdonafhankelijk werkzaam zijn.

Betere klantervaringen, tegen lagere kosten
TietoEnator en Microsoft willen samen een nieuwe standaard definiëren wat betreft de klantervaring binnen het digitale, interactieve kanaal en bedrijven kostenefficiënter laten werken.

De geadviseerde toepassingen zijn gebaseerd op Microsofts Information Worker-oplossingen, waaronder Office SharePoint Server 2007 en unified communications vallen. Met deze oplossingen stellen TietoEnators Service Design Centers ondernemingen in staat productiviteit op te bouwen en te verbeteren in hun digitale winkels en loketten. Maar misschien wel het belangrijkst: de Service Design Centers helpen ondernemingen iets op te bouwen dat nu nog zeldzaam is in de virtuele wereld, namelijk klantintimiteit.

Het Service Design Center zorgt verder ook voor praktijkinzicht in Microsoft-technologieën, zowel on-site als door TietoEnators global sourcing centers. De eerste implementaties die gebruik maken van het nieuwe centric service design-model zijn inmiddels bij klanten van TietoEnator gestart.

"De opzet van de Service Design Centers is een mijlpaal in de samenwerking tussen TietoEnator en Microsoft en laat zien hoe organisaties de laatste Microsoft-technologieën kunnen benutten om productiever en beter te werken", zegt Peter Boit, vice president van Enterprise Partners bij Microsoft.

Pekka Viljakainen, Executive Vice President van TietoEnator, zegt: "De manier waarop nieuwe, digitale bedrijfsconcepten worden ontworpen, verandert fundamenteel. In plaats van een IT-cyclus van drie tot vierentwintig maanden, moeten de meeste bedrijven in staat zijn elke maand, en soms elke week, nieuwe diensten te presenteren. Technologische ontwikkeling is niet langer de stuwende kracht achter verandering, maar klantgedrag is dat wel. TietoEnator heeft veel kennis en ervaring in sectoren met een hoge ´informatie-dichtheid´ zoals de telecommunicatie, banken, nutsbedrijven en de gezondheidszorg. Door het combineren van TietoEnators en Microsofts kennis en middelen, kunnen we de ontwikkeling van nieuwe serviceconcepten voor ondernemende klanten versnellen."

Meer over

Besturingssystemen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    ActueelSoftware & Development

    Rodeo Software-oprichter Vos veroordeeld tot 63 mln schadevergoeding

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Proximus en Thales vernieuwen it bij Navo, ASR in zee met Outsystems (en meer)

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Cybercrimineel ligt op de loer in hoogseizoen, Centric verkoopt Belgische detachering (en meer)

    toetsenbord met security-icoontjes in de vorm van sloten die open en dicht zitten.
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: European Security Program Microsoft, Atos ondersteunt Nations League, ai-assistent in A&H-winkels (en meer)

    ActueelSoftware & Development

    Kort: 10 miljoen voor Wuunder, TCS kennispartner verzekeraars, Frans factuurplatform naar Benelux (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Grote Ierse aankoop Wolters Kluwer, VirtualMetric haalt 2,25 miljoen op, nieuwe directeur Calco (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs