Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Microsoft stapt in gedragsgebaseerd adverteren

28 februari 2008 - 10:45ActueelCloud & InfrastructuurMicrosoft
Redactie Computable/Emerce
Redactie Computable/Emerce

Microsoft neemt het Israelische advertentiebedrijf YaData over. Het softwarebedrijf verwerft hiermee kennis op het gebied van gedragsgebaseerd online adverteren.

Microsoft koopt YaData een Israelische softwareleverancier die gespecialiseerd is in gedragsgebaseerd online adverteren. YaData kostte Microsoft naar schatting tussen de 20 en 30 miljoen dollar. Het bedrijf wordt toegevoegd aan de nog steeds uitdijende portefeuille gekochte dochterbedrijven die zich specialiseren in online adverteren.

Er is Microsoft veel aangelegen om een deel van de online advertentiemarkt naar zich toe te trekken. In totaal besteedde Microsoft rond de 7 miljard dollar aan overnames. Advertentiebedrijf aQuantive (banners) alleen al kostte 6 miljard dollar en Massive Inc, dat specialiseert in advertenties in spellen, kwam voor vermoedelijk enkele honderden miljoenen dollars in handen van Microsoft.

Recent kocht Microsoft het bedrijf Screentonic, dat zich toelegt op advertenties op mobiele telefoons en handcomputers.

De Israelische overname wordt toegevoegd aan het R&D-team van Microsoft in Israël. De software van het bedrijf zal door de Advertiser en Publisher Solutions-groep worden ingezet om potentiele klanten te definieren voor klanten van Microsoft. Orange Israël gebruikte het systeem, evenals niet bij name genoemde bedrijven in de financiële dienstverlening.

In de Verenigde Staten woedt op dit moment een discussie tussen de overheid en het bedrijfsleven over waar de grenzen van gedragsgebaseerde reclame moet liggen. Eén van de vragen die centraal staat, is in welke mate de consument geinformeerd moet worden over het feit dat er gegevens over hem verzameld worden en waar hij zich daar tegen kan verweren.

Bron foto: mynameispaul (CC)

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Bright Access versterken glasvezelnetwerk op bedrijventerreinen

    Krimp groei
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Fintech snel minder populair, Centric neemt Groupcard niet over (en meer)

    Joost Smit
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Op deze vier paarden zet Google Cloud in

    AchtergrondCarrière

    Willem van der Poel – Een avonturier in de techniek

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs