Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De sponsor: ‘Nederland is autogek’

18 april 2008 - 08:453 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieIntelliStorage
Rian van Heur
Rian van Heur

Ict-bedrijven sponsoren graag raceteams. Ook IntelliStorage Solutions sponsort een coureur. “Op grote beurzen zetten we de auto neer. Mensen die voorbij lopen zien eerst de auto. Ze denken: dat is cool en mooi.”

Bedrijf: IntelliStorage Solutions
Sponsort: Laurens Gooshouwer, coureur in de Dutch Supercar Challenge

Phillip Hyde, Managing Director IntelliStorage en Continuity Solutions

Wat sponsoren jullie?
Wij sponsoren Laurens Gooshouwer, een amateurcoureur in de Dutch Supercar Challenge.

Waarom deze coureur?
Ik ken Laurens al een aantal jaren via het werk. Hij heeft me een keer uitgenodigd om mee te kijken bij de TT in Assen. Ik ben geen enorme racefan, maar als je het live ziet dan zie je wel hoe technisch het is.
Toen Laurens vroeg of wij hem wilden sponsoren, vond ik dat wel een goed idee. Er wordt in Nederland veel naar racen op televisie gekeken. Meer dan in andere landen. Ik ben zelf een Amerikaan en daar wordt het kijken naar races over het algemeen saai gevonden. Nederland is meer autogek. Je ziet het op de autoweg. Mensen vinden het leuk om gas te geven. We vonden het daarom een goede manier om veel mensen te bereiken. En het is goed dat onze naam met autosport geassocieerd wordt.

Welke overeenkomst is er tussen jullie imago en het imago van autosport?
Op technisch gebied is er geen overeenkomst. Maar autosport heeft geen vies imago. Het is iets waar mensen zich lekker bij voelen. Je doet het in je vrije tijd. Vergeet je zorgen door het te doen.

Wat betalen jullie voor het contract?
Het gaat om tientallen duizenden euro's. Onze naam is daarvoor goed te zien op de auto.

Het lijkt wel of iedereen in de ict auto's sponsort. Is het niet een beetje saai?
Iedereen heeft een andere benadering van een sponsorcontract, gebruikt het voor andere doeleinden. We hebben ook andere ideeën gehad die nu op de plank liggen voor toekomstige sponsorschap mogelijkheden -bijvoorbeeld goede doelen. Ik kende Laurens en autoracen heeft een cool imago. Daaarom hebben we eerst voor deze sponsoring gekozen. Je valt er bovendien mee op.

Hoe zetten jullie de sponsoring in?
Het is een manier om aandacht te trekken. Het maakt ook deel uit van het marketingplan. Op grote beurzen zetten we de auto neer. Mensen die voorbij lopen zien eerst de auto. Ze denken: dat is cool en mooi. Dan zien ze de logo's van IntelliStorage en Continuity Solutions op een prominente plek. Op beurzen verloten we een ritje in de auto op het circuit van Zandvoort. Mensen kunnen meedoen als ze hun kaartje achterlaten.

Werkt het?
Er komen absoluut meer mensen naar onze stand. Het is lastig te zeggen of we er ook meer klanten uit halen. Je weet nooit of het eerste contact op de beurs is geweest. Maar het vergroot wel je naamsbekendheid. Op de Cebit had een bedrijf een naakte, gebodypainte blonde vrouw voor de stand neergezet. Het bedrijf dat dat deed is niet het meest spannende bedrijf van de wereld. Iedereen wist waar het was en wilde met de vrouw op de foto.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Niet om ons op de borst te kloppen’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘De medewerkers bepalen wat we sponsoren’

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    De sponsor: ‘Het is een laagdrempelig toernooi’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Het gaat om het teambelang’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Sponsoring: ‘Roeien is geen omstreden sport’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Nederlands Viqit sponsort Duitse schaatsploeg

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs