Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Tips Internet

18 april 2008 - 18:26AchtergrondCloud & Infrastructuur
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Hieronder vind je allerlei tips op het gebied van Internet. Heb je ook tips? Stuur dan een e-mail met toelichting naar lezers@computable.nl.

Zorg dat uw website bereikbaar is

Flora Wong
e-Marketing consultant
Eperium

"Zorg dat de juiste doelgroep naar uw website aangetrokken wordt. Aangezien 90% van de internetgebruikers een zoekmachine gebruikt om producten of informatie te zoeken is het verstandig om in zoekmachineoptimalisatie te investeren. Focus daar echter niet alleen op. Wees creatief: ga uit van uw eigen kracht. Als lokale winkel kunt u ook met traditionele middelen effect sorteren in advertenties in bladen, folders, direct mail. Verkoopt u producten die door meerdere webwinkels worden verkocht? Maak dan ook gebruik van vergelijkingssites. En kijk vooral naar uw doelgroep: waar komen die vandaan en hoe willen die benaderd worden? Probeer een unieke toegevoegde waarde te bieden."

Verleid uw doelgroep en bind uw klant

  1. Flora Wong
    e-Marketing consultant
    Eperium

    "Succesvol verleiden van de klant (conversie) is van vele factoren afhankelijk: Interactie design, usability, shopping experience, aantrekkelijke promoties, duidelijke checkout en relevante content dragen allemaal bij tot het verhogen van de conversie.
    Ook in de online wereld geldt: Maak waar wat u belooft. Handel orders snel af, zorg dat de klant u weet te vinden, dat hij de orderstatus kan volgen, dat hij weet waar hij terecht kan met zijn retouren.
    Een klant die zich speciaal voelt, zal eerder geneigd zijn om terug te komen en bij u te kopen. Maak daarom een onderverdeling van uw klanten in groepen en geef bepaalde groepen privileges. Gebruik e-mailnieuwsbrieven om uw klant op de hoogte te houden en gerichte acties te sturen."

Meten = weten

Flora Wong
e-Marketing consultant
Eperium
"Uiteraard wilt u controle over uw webwinkel hebben. Door uw webwinkel op juiste meetindicatoren te meten, krijgt u inzicht in uw webwinkel en weet u welke actie u moet uitvoeren als veranderingen in het verkeer en gedrag in uw webwinkel optreden. Enerzijds gaat het om webstatistieken, anderzijds gaat het om informatie over transacties.
Naast het continue monitoren van uw webwinkel, is het verstandig om bijvoorbeeld nieuwe acties of functionaliteiten te testen en te meten. Een beproefde methode is twee verschillende aanbiedingen op uw site te plaatsen en te kijken welke het beste aanslaat. Zo heeft u maximale controle over uw website en weet u telkens hoe u uw webwinkel verder kunt optimaliseren."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Twaalf tips voor succesvolle website-migratie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs