Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Wacom reorganiseert om te groeien

19 april 2008 - 09:083 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieWacom
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Wacom, leverancier van pentabletten, interactieve pen displays en digitale interface oplossingen, heeft een nieuwe structuur voor het EMEA verkoopteam en nieuwe benoemingen bekend gemaakt.

De stap is het gevolg van Wacom’s zakelijke succes in EMEA in de afgelopen jaren waarin de onderneming een gemiddelde groei van 20 procent per jaar. De nieuwe structuur helpt Wacom zich voor te bereiden op de verwachte groei vooral in de consumenten sector en in opkomende markten.
Onder leiding van Han Stoffels, CEO van Wacom Europe, werd Wacom’s verkoopafdeling in twee divisies gedeeld – channel sales en business development. Channel sales zal nu worden opgesplitst in drie regio’s, te weten Zuid-Europa, Noordwest-Europa en Centraal-Europa/Midden-Oosten/Afrika (CEMEA), die naast de business development afdelingen zullen opereren.

In aanvulling op zijn positie als general sales manager Noordwest-Europa is Frans Ditmer benoemd tot director sales en business development. Jean-Marc Blondel wordt general sales manager Zuid-Europa, terwijl Andreas Küsters is aangetrokken om Wacom’s positie te verbeteren in de opkomende markten in Centraal-Europa, Rusland, Midden-Oosten en Afrika.

De business development afdeling onder leiding van Peter Sommer blijft onveranderd, maar krijgt de taak om Wacom’s online verkoopactiviteiten te ontwikkelen als belangrijke generator van revenuen. Voorts is Peggy Kaeding benoemd als manager internal sales. Zij zal alle verkoop en business development support activiteiten in EMEA coördineren.

Naast versterking van het sales team stelt deze herstructurering Han Stoffels tevens in staat om zich meer op zijn rol van CEO te concentreren en zijn corporate verantwoordelijkheden na zijn benoeming tot executive officer van Wacom Co. Ltd. in 2007. Hij zegt: "De nieuwe structuur is een bevestiging van ons succes de afgelopen jaren en onze intentie om ook in de toekomst te blijven groeien. We hebben nu een zeer sterk team en ik ben er van overtuigd dat onze verkoopinspanningen hierdoor verder zullen verbeteren."

Voordat hij in 2003 in dienst trad van Wacom bekleedde Frans Ditmer verschillende internationale posities bij Ricoh Europe B.V., waar zijn focus was gericht op de ontwikkeling van dochtermaatschappijen en distributie alsmede regionale uitbreiding in EMEA. Sinds zijn indiensttreding bij Wacom was hij als General Sales Manager EMEA verantwoordelijk voor de uitbreiding van het verkoopkanaal.

Jean-Marc Blondel werkt sinds januari 1998 bij Wacom. Hij is gespecialiseerd in de distributie en retail van IT grafische producten. Hoogtepunten uit zijn Wacom-carrière omvatten het neerzetten van Wacom als een succesvolle zakenpartner, de oprichting van Wacom’s kantoor in Frankrijk en de installatie in 2005 van Wacom’s PartnerPlus programma gericht op resellers.

Andreas Küsters komt van Ricoh Europe en brengt 11 jaar ervaring mee in het opzetten van internationale distributienetwerken voor consumenten- en professionele producten.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    Netwerk, hub, organisaties
    ActueelData & AI

    Ook Amsterdam krijgt eigen ai-hub

    ActueelCarrière

    Grens tussen cio en cto vervaagt

    OpinieData & AI

    Process intelligence: gamechanger voor supply chain-optimalisatie

    Trein, spoor
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nokia moderniseert GSM-R-netwerk Prorail

    AchtergrondCarrière

    Microlearning: leren in minuten in plaats van dagen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs