Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Veel ’tech’ bedrijven in merken top-100

22 april 2008 - 07:27ActueelCloud & Infrastructuur

Wat betreft merkwaarden werkt u in de ideale branches: Google, Apple en BlackBerry winnaars in de merken top-100.

Om vrolijk te beginnen: de merken top-100 van BrandZ (Millward Brown). We zitten in de goede markt: meest stijgende branche ten opzichte van 2007 is ‘mobiel’ met 35 procent, gevolgd door ’technologie’ met 33 procent, ‘persoonlijke verzorging’ en ‘fast food’ met beide 27 procent en ‘luxury’ met 24 procent. Van de 100 sterkste merken zijn er 28 uit technologie en mobiel.

The top-5 is onveranderd ten opzichte van 2007, met Google, GE, Microsoft, Coca Cola en China Mobile. Google’s merkwaarde steeg veruit het meest van dit vijftal, met 30 procent tot 86 miljard dollar. Op zes staat IBM, op zeven Apple dat McDonald’s, Nokia en Marlboro passeerde in de top-10

Nederland doet louter mee met ING, dat van de 53ste naar de 43ste plek steeg, niet op de laatste plaats dankzij webbank ING direct. ABN-Amro, dat vorig jaar nog op plaats 95 stond, is inmiddels uit de mondiale top 100 verdwenen. In de top-10 van het Europese vasteland staat ING op nummer 9; Nokia, BMW, Louis Vuitton, Porsche en SAP (geen consumentenmerk!) voeren de lijst aan. Engeland krijgt een aparte lijst, aangevoerd door Vodafone, Tesco en bank HSBC.

Nog eentje dan: de technologie top-10: google, Microsoft, IBM, Apple, Nokia, HP, cisco, Oracle, Intel, SAP, Dell, Siemens, Accenture, Blackberry, Canon, Samsung, Yahoo, Motorola, Sony, Adobe. Het is nogal Amerikaans georiënteerd: waar is onze TomTom? Apple’s waarde steeg in deze top-10 het meest: 123 procent. Maar van alle merken groeide volgens BrandZ BlackBerry het meest in waarde: 390 procent. merken met een dalende waarde: Motorola, Yahoo (opvallend) en ook Samsung.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Safety Culture Ladder SCL
    Cloud & Infrastructuur

    Federatieve cloud is minder ver weg dan je denkt

    Cloud & Infrastructuur

    Computable Kerstpuzzel 2025 ‘Van A tot Z’

    Cloud & Infrastructuur

    Nexperia-eigenaar Wingtech dreigt met schadeclaim van 8 miljard

    Cloud & Infrastructuur

    Nieuwe datacenters in aanbouw in Amsterdam, Vijfhuizen en Oude Meer

    investeringen overname
    Security & Awareness

    Kort: EyeTi lijft Azerty, Uni Systems bouwt EU-breed cyberrapportagesysteem (en meer)

    Overheid

    Kabinet wil meer grip op digitale infrastructuur, kiest wel voor realistische koers

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs