Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Positief uitzicht voor mobiele advertentiemarkt

02 mei 2008 - 20:34ActueelCloud & Infrastructuur

Media analist Screen Digest verwacht dat tegen 2012 1,77 miljard euro gespendeerd wordt op de markt voor mobiele advertenties. Tv-reclames voor de mobiel nemen hierin het leeuwendeel voor hun rekening.

Het bedrijf onderzocht de mogelijkheden van de opkomende markt waarbij consumenten via hun mobiele telefoon advertenties in de vorm van tv, video, games, user-generated content of muziek voorgeschoteld krijgen.

Van de eerder genoemde 1,77 miljard is 1,55 miljard voor rekening van televisiereclame op de mobiel. Verder is te lezen in het onderzoek dat landen als Japan en Zuid-Korea grotere reclamekansen kennen dan landen waar mobiele tv geleverd wordt in een abonnementsvorm.

Tot 2012 zal de markt vooral in ontwikkeling zijn. Het duurt nog even voor het de grote massa heeft bereikt. Screen Digest is van mening dat games, user-generated content en muziek tegen zullen vallen als reclamevorm. Toch zullen de ontwikkelingen op dit gebied wel genoeg innovatieve marketingkansen bieden voor merken die graag interactie zien met de consument.

Mobiel adverteren kent een aantal voordelen. Zo is het onder meer mogelijk om een ontvanger, waar deze zich ook bevindt, direct te bereiken. En ook de mogelijkheid tot interactie is zeker aanwezig bij mobiel adverteren. Desondanks staat deze markt nog aan het begin van een lange weg omhoog.

Aan het onderzoek werkten experts mee op het gebied van reclame uit 25 landen. Zij waren positief over de mogelijkheden die adverteren op de mobiel biedt en dan met name de mogelijkheid om je specifiek te richten op een locatie, de interactie en de hoge respons. Van de ondervraagden had tot op heden maar 15 procent de mogelijkheid van mobiel adverteren benut.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Bright Access versterken glasvezelnetwerk op bedrijventerreinen

    Krimp groei
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Fintech snel minder populair, Centric neemt Groupcard niet over (en meer)

    Joost Smit
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Op deze vier paarden zet Google Cloud in

    AchtergrondCarrière

    Willem van der Poel – Een avonturier in de techniek

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs