Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Internetwinkel voor 50-plussers ziet groeimarkt

03 juni 2008 - 05:263 minuten leestijdActueelCloud & Infrastructuur
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Onder de naam Easer Mobiel introduceert Internetwinkel Easer op 3 juni 2008 een gemakkelijk en goedkoop mobiel abonnement. De markt voor oplossingen voor 50-plussers groeit hard, meent Easer.

Easer is een Internetwinkel gericht op 50-plussers. Als aanbieder van gebruiksvriendelijke seniorentelefoons werkt Easer nu samen met debitel Nederland om ook een gebruiksvriendelijk mobiel abonnement aan te bieden via Internet. Omdat er geen abonnementskosten worden berekend en er vanaf 7 cent per minuut gebeld en ge-smsd kan worden zijn de kosten niet alleen laag maar vooral ook overzichtelijk.

Veel klanten van Easer kochten mobiele telefoons waarbij zij zelf verantwoordelijk waren voor het afsluiten van een mobiel abonnement of het kopen van een prepaid kaart. Deze klanten blijken behoefte te hebben aan een alternatief voor de huidige mobiele abonnementen en prepaid kaarten. Bij de huidige abonnementsvormen is het niet mogelijk om een, voor de doelgroep geschikt telefoontoestel te krijgen. Abonnementen worden gekoppeld aan toestellen die voor Easer klanten niet interessant zijn, bovendien zijn deze abonnementen afgestemd op een jonge doelgroep. Bij prepaid kaarten blijkt het opwaarderen van beltegoed vaak een struikelblok, bovendien komt het regelmatig voor dat beltegoed wordt opgespaard en niet gebruikt. Easer Mobiel biedt nu een oplossing voor de mobiele beller die zelf het toestel selecteert en daarbij een overzichtelijk abonnement wil.

De voordelen van Easer Mobiel
De Easer Mobiel gebruiker betaalt slechts 14 cent per minuut en 7 cent voor een sms, zonder verplichting. Easer Mobiel gebruikers die onderling bellen betalen 7 cent per minuut. De klant betaalt geen vaste abonnementskosten en ten opzichte van prepaid bellen is de klant tot 65 procent goedkoper uit. De kracht van Easer Mobiel is de combinatie van voordeel en eenvoud: de consument profiteert van de laagste tarieven in de markt en beheert zijn uitgaven gemakkelijk via de Self Service omgeving op Internet. De vaste lage tarieven zijn zo gunstig doordat Easer Mobiel via internet verkocht wordt en klanten zelf hun uitgaven beheren.

Actie Easer Mobiel
Tot 31 juli 2008 geldt: gratis bestellen van Easer Mobiel. Easer deelt tenslotte nog wat bevindingen:
* De webshop www.easer.nl verkoopt op dit moment zo’n 500 verschillende producten voor vijftigplussers. Het aantal producten neemt elke week toe.
* De groep vijftigplussers in Nederland groeit snel. Van 5 miljoen in 2007 tot 7 miljoen in 2025 (43 procent van de Nederlandse bevolking).
* In 2005 bezat 85 procent van de Nederlandse bevolking een pc en beschikte 77 procent over een internetaansluiting thuis. Voor de jongste groep senioren (50-64-jarigen) zijn de cijfers nagenoeg gelijk, wat aangeeft dat zij inmiddels aansluiting hebben gevonden bij de rest van de bevolking. Dat geldt niet voor de 65-74-jarigen:van hen had 54 procent in datzelfde jaar een pc en 42% een internetaansluiting. In de groep 75-plussers lag het bezit nog lager: 24% had een computer en 18% beschikte over internet.
* De Nederlandse thuiswinkelbranche, verkoop van producten en diensten via internet, catalogi, post et cetera, heeft in 2007 een omzet van 4,68 miljard euro gerealiseerd. Dat is een stijging van 27,1 procent ten opzichte van 2006. Het grootste deel van de omzet, 3,89 miljard euro, is via internet gegenereerd, een groei van 38 procent in vergelijking met 2006.
* De omzetstijging in de thuiswinkelbranche in 2007 is met 27,1 procent (tegen 13,2 procent in 2006) opvallend te noemen, omdat sprake is van een verdubbeling. De toename is ook aanzienlijk in vergelijking met de omzetontwikkeling in de ^detailhandel, die vorig jaar met gemiddeld 3,7 procent groeide.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Clingendael waarschuwt: Nexperia-ingreep kan uitmonden in geopolitieke chipcrisis

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Bank-smishing x10, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs