De multimedia sector verwelkomt ICIDU, het nieuwe label met BAS Distribution, BAS Distributie en Copaco als distributeurs.
ICIDU beschikt over een zorgvuldig samengesteld assortiment van computeraccessoires en maakt optimaal gebruik van de winkelruimte. Kortom, ICIDU staat voor een flexibel winkelconcept met ondersteuning voor de consument en retailer. Het assortiment van 215 IT-accessoires en de kennis die ICIDU in huis heeft, maakten van haar een sterke speler op korte termijn. ICIDU in een notendop: eenvoudig in gebruik en eenvoudig te verkopen.
Meer dan een productlijn… Sinds twee jaar heeft de multimedia sector er een nieuwe speler bij. Het nieuwe label kreeg de naam ICIDU en viel meteen op door haar goede prijs-kwaliteitverhouding. Het label ontstond vanuit het merk _digiconnect, kabelspecialist, maar gaat veel verder dan dat.
ICIDU introduceerde een flexibel winkelconcept dat de focus legt op eenvoudige computer accessoires, servicegraad en een gezonde marge voor het retail kanaal. Dankzij een gemotiveerd ICIDU team en de gestroomlijnde distributie van haar distributie partners, kende ICIDU een vliegende start.
Na twee jaar boekt ICIDU reeds een mooi resultaat. De productlijn bestaat uit 215 kabels en andere accessoires. Bovendien bezet ICIDU reeds 400 meter winkelruimte in de Benelux. "De op maat gemaakte schapenplannen, de producten in combinatie met gratis winkelschappen en displays, een eenvoudig en goed verkoopbaar assortiment en een zeer hoge marge brachten ICIDU op een zeer korte tijd bovenaan het verlanglijstje van de reseller", zegt Marcel Meijer, Sales Manager van ICIDU.
ICIDU verwent retailer en consumentICIDU biedt meer dan alleen een productlijn. ICIDU streeft naar een winkelconcept waarbij het vloeroppervlak van de winkels zo efficiënt mogelijk benut wordt.
"ICIDU is een dynamisch concept waarbij de retailers centraal staan. Gaat het goed met hen, dan gaat het goed met ICIDU" , zegt Concept Coördinator, Sergon Sikking.
Het up-to-date assortiment van IT-accesoires stelt retailers in staat hun verkoop en winst te verhogen met een minimum aan inspanningen.
Volgens Manager & Sourcer, Peter Waltman biedt ICIDU de retailers dé tools om ongecompliceerd zaken te doen. Tot slot worden bestellingen dankzij het netwerk van stock-keeping distributeurs steeds binnen de 24 uur geleverd. Dit maakt een minimum aan voorraad mogelijk.
Niet alleen de retailer, maar ook de consument profiteert van het ICIDU-concept. ICIDU beschikt over haar eigen merchandisers die continu bezig zijn met het verkennen van de markt. Dit vertaalt zich in een voortdurend vernieuwend productassortiment. Het gamma bestaat uit eenvoudige computeraccessoires van USB-sticks, headsets en muismatten tot kabels, behuizingen voor harde schijven, … ICIDU producten onderscheiden zich van anderen door hun hoge omloopsnelheid, competitieve prijzen, een stijlvolle productverpakking in 6 talen, een handleiding in 13 talen en slimme productpresentaties. De online product ondersteuning maakt niet alleen de ervaring voor de consument compleet, maar ontlast ook de winkels.
Dankzij haar samenwerking met Spaceman Merchandiser van AC Nielsen speelt ICIDU perfect in op de wensen van de retailer in de vorm van geoptimaliseerde schappenplannen. Samen met Spaceman Merchandiser optimaliseert ICIDU de winkelruimte en kiest ze het toepassingsniveau dat het beste aansluit bij de behoeften van de reseller.ICIDU gaat door na vliegende startDe positieve weg die ICIDU reeds insloeg zal zonder twijfel verder bewandeld worden. Een nog betere servicegraad en ondersteuning naar de reseller, een uitbreiding en vernieuwing van het assortiment en een vereenvoudiging van de productinstallatie en handleiding staan alvast op het agenda. Het behouden van een gezonde marge voor het retail kanaal blijft hierbij centraal staan. Op sales vlak staat ook één en ander te gebeuren. Met de uitbreiding van haar sales tools stoomt ICIDU zich stilaan klaar om de Europese en de westerse markt te veroveren.