Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

SAS: ‘Consoliderende BI-markt is een kans’

30 juni 2008 - 08:52ActueelInnovatie & TransformatieSAS

SAS Institute denkt dat de markt een onafhankelijke en specialistische bi-leverancier nodig heeft. Het bedrijf ziet daarom de consolidatie in de markt vooral als kans.

SAS Institute ziet de consoliderende business intelligence-markt vooral als kans. Bert Boers, managing director van SAS Nederland: "SAS blijft zich als specialist concentreren op deze gebieden, in plaats van energie te steken in het integreren van uiteenlopende technologieën en toepassingen om te komen tot één suite van producten." Het bedrijf reageert daarmee op de uitspraken van Business Objects-ceo John Schwarz. Hij zei tegen Computable dat SAS het moeilijk zou krijgen in de consoliderende bi-markt.

Boers denkt dat de bi-markt een onafhankelijke, specialistische bi-leverancier nodig heeft. "Koop je brood bij de bakker of bij de supermarkt? Is het de ‘one-stop-shop’ of kiest de klant liever voor kwaliteit en gemak?", zegt hij. De uitdaging die de verschillende bi-leveranciers nu hebben om technologie met verschillende achtergronden samen te voegen tot een overkoepelend geheel, wil niet zeggen dat het aansluit op de behoeften van de klanten, aldus Boers. "Als er iets in de it-geschiedenis ons leert, dan is dat dat groter niet automatisch leidt tot betere producten en meer tevreden klanten."

De Nederland-directeur erkent dat SAS vooral sterk is op het vlak van analytische software, maar hij denkt dat de behoefte aan die software toeneemt. "Dit wordt onder meer zichtbaar doordat steeds meer leveranciers nu aankondigingen doen op dit gebied." Bovendien vindt Boers echte business intelligence veel meer dan een set standaardtoepassingen voor ‘query & reporting’. "Dit moet bij veel leveranciers doorgaan voor bi."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Eén reactie op “SAS: ‘Consoliderende BI-markt is een kans’”

    1. Alfred den Besten schreef:
      30 juni 2008 om 10:18

      Naar onze bescheiden mening is er juist een enorme markt voor SAS ontstaan nu hun grootste best-of-breed concurrenten, zijnde Cognos, Business Objects en Hyperion, alleen opgenomen zijn in een ‘bedrijf’ waar Enterprise totaaloplossingen worden aangeboden. Wanneer je BI niet benadert vanuit het standpunt van ‘analyse op financiele en productie cijfers’, maar vanuit echte BI en forecasting gaat kijken, dan denk ik dat SAS heel goed gepositioneerd is. Meer en meer bedrijven beseffen dat er binnen de financiele systemen vaak voldoende ‘CPM’ tools aanwezig zijn, maar dat juist de ‘echte intelligence’ ontbreekt. Diverse onderzoeken van MarketCap tonen dat trouwens ook aan. Verder is het verhaal van de CEO van Business Object uiteraard er ook een van ‘preken voor eigen parogie’.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    Reza Sarshar
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Digitale innovatie: van apps naar agents

    Frank Breedijk
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitale soevereiniteit hoeft niet zwart-wit te zijn

    Kaarten energienet
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitale kaarten versnellen stroomnetuitbreiding

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs