Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Affiliatevergoeding iPhone onder vuur

14 juli 2008 - 15:01ActueelCloud & InfrastructuurT-Mobile

T-Mobile lijkt een verkeerde inschatting te hebben gemaakt van de impact van affiliate marketing bij de introductie van de iPhone. Een mail naar de affiliates toont aan dat het bedrijf graag een verlaging ziet naar 10 procent van de oorspronkelijke vergoeding.

Het bedrijf schreef kort na de lancering van de iPhone in Nederland de affilaite partners aan. De affiliates kregen meegedeeld dat het affiliatetarief met terugwerkende kracht werd verlaagd. Dit komt neer op een leadvergoeding van 1,50 tot 2 euro voor de gedraaide online iPhone-campagnes waar dat eerst rond de 20 euro zou liggen.

Affiliateblog publiceert de mail van T-Mobile waarin het bedrijf aangeeft dat het ‘vanuit T-Mobile niet is toegestaan om traffic / sales te genereren rondom de iPhone zonder expliciete toestemming van T-Mobile’. De mail kwam echter binnen op de dag van de lancering.

Tim Markestein, accountmanager telecom bij affiliatenetwerk M4N laat weten al gereageerd te hebben op het voorstel van T-Mobile om de vergoeding te verlagen. "Wij vinden het niet wenselijk. We wachten nu op een antwoord van T-Mobile dat wij weer door kunnen geven aan onze affiliates. Ze hebben waarschijnlijk een verkeerde inschatting gemaakt van de impact van affiliate marketing."

Het is volgens Markestein niet mogelijk om met terugwerkende kracht de vergoeding aan te passen. "Het kan wel, maar dan binnen een termijn van 1 tot 5 dagen."

T-Mobile geeft als reden op dat de iPhone de online campagnes niet nodig heeft. Het toestel zou zichzelf verkopen. "Mensen zijn op eigen houtje met het merk aan de slag gegaan. De basis is, we hadden daar met niemand afspraken over gemaakt en het is wel aangegrepen om leads te genereren", aldus een woordvoerder.

De afilliates die slim bedachten ook een graantje mee te pakken van de hype rondom de iPhone menen dat de actie van T-Mobile onjuist is. Op het internet woedt ondertussen een flinke discussie over het terugdraaien van de leadvergoeding. Markestein meent dat het beter is om te kijken wat er de komende weken gebeurt. "Misschien gaat de hype iets liggen en kan de vergoeding op basis daarvan redelijker worden ingeschat."

Verschillende affiliates die geld ontvangen voor aangebrachte klanten, hebben voor de lancering van het gehypte toestel flink wat voorbereiding gestoken in het doorsturen van mensen naar de website van T-Mobile.

T-Mobile geeft aan nog in gesprek te zijn met de verschillende netwerken.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Eén reactie op “Affiliatevergoeding iPhone onder vuur”

    1. Sebastiaan schreef:
      15 juli 2008 om 07:23

      T-Mobile is het schoolvoorbeeld van ouderwetse marketingcommunicatie. Zij hebben een focus op traditionele retail. Daar valt voor hen veel meer “te halen” dan online.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Lenovo start refurbish-dienst voor bedrijven

    Risico, risk
    Security & Awareness

    Phishing en verouderde software vormen (nog altijd) grootste risico

    Data & AI

    Nvidia stopt Synopsys van Aart de Geus twee miljard toe

    Cloud & Infrastructuur

    Bird begint prijzenslag tegen CM.com

    cybercrime zorg hack
    Security & Awareness

    Kort: Nieuw zorgplatform Mitz niet veilig, feestdagen drukke periode voor cybercrime (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Cloud repatriation: hoe kiezen tussen publieke en private cloud?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs