Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Licht en Verzorging drijven Philips-groei

14 juli 2008 - 07:52ActueelCloud & InfrastructuurPhilips

De omzet van Philips steeg afgelopen jaar met 7 procent tot 6,4 miljard euro over het afgelopen kwartaal. Het bedrijf zegt op koers te zijn met zijn strategische heroriëntatie. Het merk Philips wordt internationaal steeds krachtiger.

Vanochtend publiceerde Philips zijn financiële cijfers over het tweede kwartaal van 2008. Daaruit blijkt dat de omzet van de divisie Licht met 19 procent steeg, tot 1,7 miljard, en die van Verzorging met 11 procent, tot 1,8 miljard. Bij Consumer Lifestyle lag de omzet ongewijzigd op 2,8 miljard.

De nettowinst over de periode daalde van 1,6 miljard euro naar 720 miljoen euro in een jaar tijd. Het bedrijf wijt dat aan tegenvallende resultaten van de deelnemingen in NXP en TSMC ter waarde van 739 miljoen.

De brutowinst steeg van 386 miljoen naar 413 miljoen.

Philips is bezig met een heroriëntatie waarbij het concern minder afhankelijk moet worden van seizoensinvloeden. Daarom verkocht het elektronicabedrijven en nam licht- en zorgbedrijven over. Het doel is dat ieder van de drie bedrijfsonderdelen voor ongeveer een derde van de omzet zorgen. In 2010 moet de brutowinstmarge tussen de 10 en 11 procent liggen, versus 7,7 procent in 2007.

In september 2004 besloot Philips zijn merk anders te positioneren. "Let’s make things better" werd ingeruild voor "Sense & Simplicity". Naar eigen zeggen, steeg het bedrijf op de merkenlijst van Interbrand van plaats 65 in 2004 naar plaats 42 in 2007.

In het tweede kwartaal van 2008 investeerde Philips 14 miljoen euro in zijn mondiale merkcampagne. Dat is 15 miljoen minder dan vorig jaar. Philips zegt te reageren op een ‘verschuiving in de seizoenale bestedingen’.

Meer over

ArchitectuurDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Bank-smishing x10, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    Cloud & Infrastructuur

    Digitale Denen wijzen de weg

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs