Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

MKB-ers willen proactieve resellers

28 augustus 2008 - 12:34ActueelInnovatie & Transformatie
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

ICT-resellers hebben een verkeerd beeld van de wensen van het MKB. Zij proberen te concurreren op prijs terwijl ondernemers dat niet zo belangrijk vinden. Dit blijkt uit een onderzoek van distributeur SpicyLemon onder resellers en ondernemingen uit het MKB.

Volgens de MKB-ers laten resellers steken vallen op het gebied van proactiviteit en service. Terwijl resellers nog vaak op prijs proberen te concurreren, is dat voor de MKB-klanten het minst belangrijke criterium.

Service, responstijden en proactief contact is voor 42 procent van de MKB’ers het belangrijkst, gevolgd door een brede kennis (21 procent). Vervolgens wordt gekeken naar de informatievoorziening. Onderaan staan de grootte van het assortiment en de aanwezigheid van specifieke kennis. Op de vraag wat het minst belangrijk is, antwoordt 42 procent ‘dat de ICT-reseller de beste prijzen kan aanbieden’.ICT-reseller voldoet niet aan wensen

Maar liefst 79 procent van de ondernemers vindt dat de resellers tekort schieten in hun dienstverlening. De helft van alle ondervraagden geeft aan dat de resellers niet proactief zijn terwijl dat dus het meest belangrijk wordt gevonden. Ongeveer 14 procent vindt dat de kennis van de resellers niet breed genoeg is, terwijl dit de tweede grootste wens is.

Alleen resellers die overal hoog scoren hebben zeer tevreden klanten. Zij zijn goed bereikbaar, hebben lage responstijden én nemen proactief contact op met de klant. Ze hebben een brede kennis, maar kunnen ook op specifieke onderwerpen meepraten, geven de klanten informatie over de laatste ontwikkelingen in de markt en bieden diverse merken en producten aan.

 

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs