Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Philips start verkoop usb-narrowcasting

15 september 2008 - 10:51ActueelCloud & Infrastructuur

Philips is gestart met de verkoop van een oplossing voor narrowcasting voor het mkb die werkt via een usb-toevoeging aan lcd-schermen. Het bedrijf toont ‘Easy Advertiser’ op de IBC-beurs, waar ook de nieuwe internet-tv-software van Philips-spinoff Aprico is te zien.

Philips startte deze maand met de levering van Easy Advertiser. Dit is volgens het bedrijf de makkelijkste oplossing voor het mkb om zonder internet of abonnementskosten klanten op tv’s van informatie te voorzien. Volgens Philips zijn de bestaande oplossingen met het zelf beheren van een pc of een dvd-speler of met maandelijkse kosten op een internetdienst ‘duur of niet eenvoudig te gebruiken’.

Easy Advertiser bestaat uit hardware die makkelijk op LCD-displays is aan te sluiten. De bedoeling is dat winkeliers zelf hun advertenties als PowerPoint of JPG-foto’s op een usb-stick zetten, die automatisch wordt afgespeeld op tv. Het systeem ondersteunt onder meer MPEG2-filmpjes.

Ook kunnen winkeliers vooraf tijdschema’s voor hun materiaal aanmaken in het Easy Advertiser pc-programma. Op de tijden dat er geen informatie draait, schakelt de lcd-display zich automatisch uit. Easy Advertiser is te zien tijdens de IBC-beurs deze week in de Rai in Amsterdam.

My Personal TV

Op de beurs toont Philips-spinoff Aprico ook zijn ‘intelligente persoonlijke tv-software’, My Personal TV. Aprico, dat samenwerkt met het Duitse uitgeefconcern Axel Springer, biedt de mogelijkheid om een eigen tv-avondje samen te stellen op basis van zowel gewone tv-programma’s als internetfilmpjes. Aprico biedt nu onder meer toegang tot YouTube-video’s en geeft automatisch kijksuggesties op basis van het kijkgedrag.

Volgens Philips-woordvoerster Femmy de Rijk komt ‘My Personal TV’ volgend jaar op de markt. "Maar My Personal TV is eerst voor iedereen te downloaden als pc-programma. De download is vanaf november beschikbaar."

Dat gebeurt onder meer via de sectie ‘ Online Media’ in Windows Vista Media Center. Aprico en Axel Springer sloten daarvoor onlangs een overeenkomst met Microsoft. Mercedes-Benz is een van de eerste adverteerders met een eigen tv-kanaal in My Personal TV.

Meer over

ArchitectuurDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    Kabinet wil meer grip op digitale infrastructuur, kiest wel voor realistische koers

    Data & AI

    Airbus wil gevoelige data binnen EU houden

    Cloud & Infrastructuur

    Datacenters moeten de luiken opengooien

    Laptop in brand
    Werkplek & Beheer

    Van incident naar impact: waarom ‘dex-it’ strategisch maakt

    Carrière

    Kort: ASM bouwt nieuw hoofdkantoor in Almere, Colaers terug op het oude Cegeka-nest (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Geheime Chinese kopie van ASML’s nieuwste chipmachine ontdekt in Shenzhen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs