Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

“Partners wel geïnteresseerd in Dell”

18 september 2008 - 15:01ActueelInnovatie & TransformatieDell
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

Zeven maanden na de start van Dells partnerprogramma PartnerDirect is Josh Claman, verantwoordelijk voor het EMEA-partnerkanaal, tevreden over de resultaten. “Ons doel voor het eerste jaar was een goede basis te leggen voor de samenwerking met partners. Het aantal partners groeit en als ik met ze spreek hoor ik positieve geluiden.”

Claman meldt dat Dell in heel EMEA 13.000 geregistreerde partners heeft. Hoeveel daarvan Nederlandse partners zijn wil hij niet zeggen. "Het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit van de partners. En om het soort klanten dat ze hebben. Bewezen is inmiddels dat partners, in tegenstelling tot de verwachtingen van de Europese IT-pers, geïnteresseerd zijn in samenwerking met Dell. Sterker nog, ik heb nog niet één partner ontmoet die geen zaken wil doen met ons."

Wanneer hij herinnerd wordt aan de reclame met de sloopkogel waarmee Dell duidelijk maakte zonder "de dure tussenhandel" te werken, begint Claman te lachen. "Partners zagen in de tijd dat we volledig direct werkten al dat we het goed deden in de markt. Dat heeft ons een hoop respect opgeleverd. En omdat wij ook altijd respect gehad hebben voor de resellers is de stap om samen zaken te doen nog maar klein."

Claman sluit niet uit dat Dell over twee jaar met minder partners werkt dan nu. "De partners waarmee we werken moeten echt een aanvulling leveren op ons aanbod. Het laatste dat we willen is dat we overgedistribueerd raken. De gebruikelijke gang van zaken bij onze concurrenten is dat ze iedereen maar aan zich verbinden. Gevolg daarvan is dat bijvoorbeeld HP-partners bij iedere partner 14 concurrenten tegenkomen. Daar worden resellers niet vrolijk van."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Richard Turk
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Digitale transformatie is meer dan technologie alleen

    Innovatie & Transformatie

    Intel waarschuwt voor risico’s na omstreden staatsdeelname VS

    Richard Turk
    Innovatie & Transformatie

    Dit weegt de jury mee bij de categorie Customer Experience van de Computable Awards 2025

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs