Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

DSM pakt versnippering spraaksystemen aan

23 oktober 2008 - 12:48ActueelCloud & InfrastructuurAlcatel-LucentDSM
Rik Sanders
Rik Sanders

De huidige spraakinfrastructuur van DSM is versnipperd. Daarom laat het chemieconcern Alcatel-Lucent een wereldwijd ip-spraaknetwerk aanleggen dat vestigingen aan elkaar koppelt.

Alcatel-Lucent vervangt de spraaksystemen van DSM door een wereldwijd ip-netwerk. Het heeft hiervoor een vierjarig contract met het chemieconcern gesloten. De huidige spraakinfrastructuur van de verschillende DSM-locaties blijkt uit talloze zelfstandig opererende systemen te bestaan, geleverd door meerdere, doorgaans lokale partijen. Omdat het beheer van die systemen wordt uitgevoerd door externe leveranciers zullen er geen mensen overgaan van DSM naar Alcatel-Lucent.

Een woordvoerder vertelt dat de huidige spraaksystemen onderling niet met elkaar zijn gekoppeld. "Het zijn zelfstandige systemen die elk hun koppeling hebben naar het publieke netwerk. Uitzondering is Zuid-Limburg. Daar bestaat wel een netwerk dat de Chemelot-site, het kantoor in Sittard, en het hoofdkantoor en enkele andere locaties met elkaar verbindt en als één geheel werkt."

Helpdesk

Om gebruikers van het nieuwe ip-netwerk te ondersteunen richt DSM een centrale helpdesk in. Deze eerstelijns-helpdesk voor telefonie wordt geïntegreerd met de eerstelijns-helpdesk voor de it-zaken. Gebruikers krijgen dan één contactpunt aangeboden. Deze helpdesk staat onder (resultaat)verantwoordelijkheid van DSM; het bedrijf huurt de helpdeskmedewerkers in.

Met de invoering van een gestandaardiseerde ip-netwerkoplossing tracht DSM de kosten van het interne telefoonverkeer terug te dringen. Ook wil het concern via gemeenschappelijke interfaces en functionaliteit ('unified communications') de interne en externe communicatiemogelijkheden verbeteren.

Meer over

HelpdeskNetwerkbeheerNetwerkenTelecomVoIP

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Alcatel-Lucent begint speciaal RFID-bedrijf

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Alcatel-Lucent bouwt IP-spraaknetwerk DSM

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Geen watervallen van bloed bij Alcatel-Lucent’

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    Werkplekbeheer DSM gaat naar EDS

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Verwaayen moet huwelijk Alcatel-Lucent redden

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Alcatel-Lucent OmniSwitch 6400-switches

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs