Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Philips: op naar 1 miljard online omzet

04 december 2008 - 15:51ActueelCloud & InfrastructuurPhilips

Philips heeft vanochtend een winstwaarschuwing uitgegeven. Het verwacht niet meer de beoogde verdubbeling van het bedrijfsresultaat per 2010 te kunnen realiseren. Het concern zet agressief in op effectiever reclame-uitgaven en online groei.

De koers van het aandeel Philips op de Amsterdamse beurs reageerde met een forse daling, maar stond tegen het einde van de ochtend op ruim een procent verlies.

De verslechterende globale marktomstandigheden dwingen Philips extra kostenbesparing. Die lopen dit kwartaal 110 miljoen hoger op tot 340 miljoen euro. Voorts het 1,1 miljard euro af op zijn belangen in LG Display en chipmaker NXP.

Bestuursvoorzitter Gerard Kleisterlee zegt: "De neergang die we nu zien kent zijn weerga niet en ontwikkelt zich sneller en dieper dan verwacht. We zien vooral terugloop van de vraag op de consumentenmarkt, de bouw en autoindustrie. Die zijn belangrijk voor onze divisies  Consumer Lifestyle en Lighting".

Philips heroriënteert zich op zijn uitgaven en marktposities. Als direct gevolg daarvan gaat het effectiever geld uitgeven aan reclame en promotie (‘test to invest‘-benadering). Bovendien sluit het overnames niet uit om leidende marktposities uit te bouwen of nieuwe sectoren te betreden. "De economische neergang brengt ook nieuwe kansen".

Uit de presentatie van Egbert van Acht vanochtend, de marketingbaas van de divisie Consumer Lifestyle, blijkt dat Philips online een grotere rol wil gaan spelen.

Het doel op middellange termijn is om 1 miljard euro online omzet te realiseren. Dat is substantieel, aangezien de concernomzet per kwartaal nu tussen de 6 en 7 miljard euro ligt. Direct online verkoop en verkoop via de digitale tussenhandel levert hogere winsten op.

Philips verwijst naar het web met ‘een sociaal netwerk van 200 miljoen online consumenten’.

In 2008 verwerkten Philips-sites in 57 landen 100 miljoen unieke bezoeken. Dat vertegenwoordigt een toename van 45 procent. Bijna de helft, 47 procent van de bezoekers, omschrijft Philips met ‘herhaal bezoekers’.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    big tech
    ActueelOverheid

    Na ingreep Microsoft bij ICC: kabinet waarschuwt voor afhankelijkheid Amerikaanse tech

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs