Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Bestuur CRM Association wil professionaliseren

18 december 2008 - 13:353 minuten leestijdActueelData & AI
Pim van der Beek
Pim van der Beek

De nieuwe bestuurders van CRM Association Nederland willen het vakgebied en de vereniging professionaliseren. Daartoe heeft de branchevereniging een directeur en een nieuwe voorzitter aangesteld. “Er moeten eenduidige functieomschrijvingen komen voor crm-professionals.”

De branchevereniging voor klantrelatiebeheer CRM Association Nederland heeft de voormalige voorzitter Wil Wurtz benoemd tot directeur. Hij moet samen met de nieuwe voorzitter Gerard Struijf het groeiende aantal leden en activiteiten leiden. De bestuurders hebben de ambitie om de vereniging en het vakgebied verder te professionaliseren.

Volgens de nieuwe bestuurders gebruiken bedrijven customer relationship management (crm) steeds vaker als alternatief voor een traditionele marketing- en verkoopaanpak. De vereniging wil die ontwikkeling ondersteunen door uitwisseling van informatie op de website, kennisuitwisseling in themasessies, bijdragen aan crm-opleidingen, onderzoek, netwerkborrels en de jaarlijkse uitreiking van de CRM Awards.

De bestuurders maken zich daarnaast sterk voor eenduidige definities van mensen die werken in de crm-branche. Struijf: "Ons vakgebied en het aantal opleidingen is de laatste jaren organisch gegroeid. Er is steeds meer vraag naar gekwalificeerde crm-krachten. De vrijblijvendheid is voorbij. Het is nu tijd om de competenties van crm-professionals vast te stellen in profielen. Daarvoor werken we onder andere samen met de Hbo-raad en UWV."

Klant centraal

Een andere drijfveer om het voorzitterschap op zich te nemen is Struijf's overtuiging dat klanten meer centraal moeten komen te staan in de bedrijfsvoering van organisaties die crm gebruiken. "Voorheen werd crm vaak vanuit de ict benaderd, maar bij de definitie die wij hanteren is ict slechts een ondersteunende factor. Klantrendement en klanttevredenheid staan centraal." Hij is trots dat de definitie van crm zoals opgesteld door zijn vereniging internationaal wordt overgenomen.

De nieuwe directeur benadrukt dat de vereniging sterker moet worden door kennisuitwisseling met organisaties in België, Duitsland, de Verenigde Staten en Engeland.

Cognitief psycholoog Wil Wurtz was sinds 2002 voorzitter van de vereniging. Hij richtte in 1991 MSP Associates op. Dat bedrijf richt zich op verbetering van klanttevredenheid en klantrendement door optimalisatie van verkoop- en marketingprocessen. Struijf werk bij adviesbureau Boer & Croon. Hij ontwikkelt strategieën voor klantrelatiebeheer en is lid van de jury voor de BI Awards. Hij was al lid van het bestuur van de crm-vereniging.

CRM Association Nederland

Meer dan tweehonderd bedrijven zijn lid van CRM Association Nederland. De medewerkers van die bedrijven nemen maandelijks deel aan verschillende themasessies en andere activiteiten zoals de jaarlijkse uitreiking van de CRM Awards.

Crm volgens CRM Association Nederland

"Crm is de implementatie van een strategie waarmee een bedrijf of instelling beoogt klantrelaties te optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevredenheid. Een continue en systematische, organisatie-omvattende activiteit waarbij ict een ondersteunende rol speelt."

Meer over

Business Intelligence

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Rabobank wint CRM Award

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Relatiemarketeers willen vakgebied omdopen

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    PvKO benoemt drie nieuwe bestuurders

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    CRM Association wijzigt zijn naam

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Carglass en UPC winnen CRM-award

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    CRM-cursus Perfectview krijgt Microsoft-status

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs